Fraud Blocker Toezichthouder Wegenprojecten - Freelance Opdrachten

Toezichthouder Wegenprojecten

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 1189
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 32 tot 40 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 15 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: in vaste dienst
Sluitingsdatum: 10-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het domein Mobiliteit werkt aan een mobiliteitsnetwerk dat mensen en goederen snel op hun bestemming brengt, en met smart mobility bijdraagt aan duurzame welvaart, veiligheid en welzijn. Een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde omgeving maakt Utrecht tot een aantrekkelijkere vestigingsplaats, versterkt de economie en bevordert een duurzame leefomgeving.

Binnen Mobiliteit spelen urgente vraagstukken zoals een schaalsprong voor het openbaar vervoer en het fietsgebruik, knooppuntontwikkeling, de aanleg van snelfietsroutes, verduurzaming van ons logistieke en mobiliteitssysteem (waaronder elektrificatie van het openbaar vervoer), maar ook aanleg en onderhoud van wegen, bruggen en tunnels. Er spelen ingrijpende ontwikkelingen en het gaat om grote sommen geld. Wij zoeken een stevige projectleider die ons helpt hier uitvoering aan te geven.

Opdracht

Wat ga je doen?
Je gaat als toezichthouder werken aan de aanpassing van onze wegen en waterwegen. Daarvoor ben je actief lid van de daarvoor ingestelde bouwteams en projectteams. De provincie werkt bij infrastructurele projecten in teams met projectleiders studie, projectleiders voorbereiding en projectleiders realisatie plus enkele specialisten. De realisatie vindt plaats via een aantal bouwteams, waarin wordt samengewerkt met de daartoe geselecteerde aannemer. Er wordt gestuurd op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. De projectteams werken voornamelijk aan grotere investeringsprojecten, waarbij ondersteuning nodig is voor het toezicht op de uitvoering en omgevingsaspecten.

Jouw taak betreft met name de voorbereiding van omgevingszaken en het toezicht op de uitvoering. Bij de voorbereiding gaat het onder meer om de planning van de uitvoering van het werk en de afzettingen, omleidingsroutes en de communicatie met bewoners, bedrijven, hulpdiensten en het openbaar vervoer. Tijdens de uitvoering gaat het vooral om het dagelijks overleg met de uitvoerder van de aannemer, de omgeving en andere genoemde belanghebbenden.

Een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden bestaat uit het toezicht buiten op de kwaliteit van het geleverde werk van de aannemer, het volgen van de planning, het beoordelen van meer- en minderwerk en de weekstaten en het ondersteunen van de projectleider o.a. bij de genoemde taken, het overleggen met de aannemer en derden en de oplevering. Ervaring met RAW-bestekken is gewenst. Ervaring met kunstwerken geldt als een pré.

Je hebt oog voor belangen, issues en gevoeligheden die daarbij spelen en bespreekt deze met de uitvoerder van de aannemer en de projectleider van de provincie. Je communiceert wat je doet met het bouwteam. danwel projectteam en de verantwoordelijke projectleider van de provincie.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Toezicht houden op de uitvoering en de veiligheid van de werkzaamheden
  • Aanspreken van de uitvoerder op de uitvoering en voornamelijk de kwaliteit van het werk
  • Voorbereiden van de bestekken en de realisatie van het werk met oog voor de omgeving (afsluitingen, omleidingsroutes e.d.)
  • Communicatie met de omwonenden/ belanghebbenden inzake de overlast als gevolg van de werkzaamheden
  • Vanaf de voorbereidingsfase deelnemen in bouwteams en projectteams en het uitvoeringsoverleg met de aannemer
  • Het volgen van de planning en lichte administratieve taken zoals het beoordelen van meer- en minderwerk en weekstaten

Vereisten / knock-outcriteria


1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring in de GWW (grond,weg en waterbouw)-sector;
3. In bezit van rijbewijs B;
4. Bereidheid om de werkzaamheden deels in avond-, nacht en/of weekenduren uit te voeren;
5. Deta-Vast Kandiaat is bereidbereid om na 2080 inhuururen in vaste dienst bij provincie Utrecht te komen

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)

6. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau in de civiele techniek (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het toezicht op asfaltwerken, blijkend uit uitgevoerde projecten (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de voorbereiding van wegwerkzaamheden m.b.t. omleidingsroutes, afsluitingen en communicatie daarover met de omgeving (25 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met het werken in bouwteams en het beoordelen van meer- en minderwerk van de aannemer (25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Tarief maximaal 85 euro.

Benodigd aantal professionals

2.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja In overleg en tenminste 2 dagen per week op kantoor

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 mei 2024  van 10;30 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).