Fraud Blocker Toezichthouder WMO | Gemeente Zwolle | Freelance Opdrachten

Toezichthouder WMO

Blauwe afbeelding met de tekst "Zwolle" en daarboven een gestileerd handontwerp.

Aanvraagnummer: 4597
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 01-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners. Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners en willen onze brede welvaart behouden en versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen. We zijn een organisatie die elkaar waardeert, accepteert en respecteert. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
De kern van je werk is onderzoeken of de zorg die wij inkopen rechtmatig wordt verleend. Dit doe je op basis van meldingen en signalen (reactief) en met proactief toezicht om (onbewuste) fouten vroegtijdig te signaleren en erger te voorkomen. Bovendien willen wij de relatie tussen gemeente en aanbieders verbeteren.

Een bezorgde moeder is bang dat haar zoon buiten de boot dreigt te vallen. Een collega van het Sociaal Wijkteam heeft zorgen over een specifieke aanbieder. Bij vermoeden van onrechtmatigheid start je een bestuurs- en/of strafrechtelijk onderzoek. Dat betekent informatie verzamelen, gesprekken voeren, bezoeken brengen aan zorginstanties, data beoordelen, en waar nodig interveniëren (handhaven).

Je werkwijze
Je checkt welke zorg is geïndiceerd en welke zorgaanbieder verantwoordelijk is. Vaak start je met een administratief onderzoek naar het bedrijf en/of de budgethouder. Je gaat in gesprek met cliënten en/of vertegenwoordigers over de zorg en/of het reilen en zeilen van het zorgbedrijf. Gaat het om een eenmalige melding of zijn er meer klachten? Nadat je een goed beeld hebt gevormd, schat je de ernst van de situatie in en treed je adequaat op. Je besluit bijvoorbeeld of je met medewerkers van het bedrijf wilt praten. In de laatste fase van je onderzoek kom je bij de bestuurders van het bedrijf terecht. Soms is er ruimte voor een verbeterplan. Het kan ook zijn dat het beschikbare zorgbudget teruggevorderd wordt of dat er een (fraude)onderzoek moet volgen.

Als toezichthouder Wmo en Jeugdwet houd je je ook bezig met preventie door proactief zorgaanbieders te onderzoeken of ondersteunend te zijn bij PGB-aanvragen die vragen oproepen.

Groot netwerk
Je onderhoudt een uitstekende relatie met het Sociaal Wijkteam en onze partners in de stad en in de regio. Zij staan midden in de samenleving en weten wat er speelt. Ook heb je veel contact met accounthouders van de acht gemeenten en collega’s van andere afdelingen/voorzieningen. Je deelt de resultaten van je onderzoeken en adviseert over het beoordelen van rechtmatigheid inzake de Wmo en/of Jeugdwet.

Last but not least doe je financieel-economisch onderzoek naar jaarrekeningen, analyseer je de bedrijfsadministratie en leg je geldstromen en organisatiestructuren bloot om zorgfraude op te sporen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als toezichthouder Wmo en Jeugd.
2. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en implementeren van een handhavingsplan voor de PW, Jeugdwet en Wmo.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als toezichthouder op het gebied van het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
4. Aantoonbare kennis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo), Jeugdwet én Participatiewet (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met controleonderzoeken en/of handhaving van Participatiewet, Jeugdwet én Wmo (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent een zelfverzekerde persoonlijkheid die door passende communicatie weet te overtuigen en vertrouwen te winnen.
- Je hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ook oog voor de belangen van alle betrokken partijen.
- Je beschikt over goede schriftelijke vaardigheden en kunt zakelijk en objectief rapporteren.
- Je bent collegiaal en kunt goed in teamverband werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze schaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 46. De uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 11 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • De opdrachtgever vraagt om een Integriteitsverklaring.
  • De opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet de opdrachtnemer in het handelsregister als zodanig geregistreerd staan (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 1 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.