Trainee WOO-coördinator

Kaartsilhouet van een regio met daarop in vette letters "ABG Gemeenten".

Aanvraagnummer: 8327
Contractvorm: Detachering
Organisatie: ABG organisatie
Locatie: Gemeentehuis Rijen
Uren per week: 36
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 1-5-2025 looptijd 6 maanden en te verlengen tot 18 maanden.
Sluitingsdatum: 06-04-2025 10:30

LET OP! Deze opdracht is gesloten



De ABG-organisatie

De ABG-organisatie is de ambtelijke organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.
Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij ervoor dat de producten en diensten zijn afgestemd op de lokale behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. 

Kijk voor meer informatie over de ABG-organisatie op www.abg.nl.
Voor afdeling I3 is een “coördinator Open Overheid” nodig die leidend is in de projectuitvoering Transparantie Overheid. Op dit moment is het project in een uitvoerende fase.
Als Trainee Woo-coördinator ben jij dé expert op het gebied van de Wet open overheid (Woo) binnen onze gemeenten. Je speelt een sleutelrol in het toegankelijk en transparant maken van overheidsinformatie. Met jouw kennis en expertise zorg je ervoor dat Woo-verzoeken zorgvuldig en binnen de wettelijke termijnen worden afgehandeld. Daarnaast adviseer je collega’s over informatiebeheer en help je actief mee om overheidsinformatie openbaar te maken.
Je signaleert trends in verzoeken en werkt proactief aan het verbeteren van processen. Daarnaast pak je een belangrijke rol in het implementeren en stroomlijnen van nieuwe processen die bijdragen aan meer transparantie en toegankelijkheid binnen de organisatie. Samen met je collega’s bouw je aan een transparante en toegankelijke gemeente.
Taken van deze “coördinator Open Overheid”:
• Je bewaakt de voortgang van de passieve Woo verzoeken binnen de gemeenten;
• Je bent leidend bij intake en besluiten van deze Woo verzoeken (ism juristen) en ondersteunt je collega ’s bij het zoeken en vinden van de benodigde informatie;
•Je heb een leidende rol bij de implementatie van de actieve openbaarmaking van de WOO;
• Je analyseert hoe informatie binnen de organisatie stroomt en zoekt continu naar manieren om deze processen efficiënter te maken;
• Je werkt niet alleen met collega's van de informatieafdeling, maar ook met medewerkers van andere afdelingen om te zorgen dat de informatiesystemen optimaal worden benut;
• Je geeft trainingen aan medewerkers om hen wegwijs te maken in systemen of procedures mbt tot WOO. Je ondersteunt hen ook bij de inrichting en implementatie hiervan, zodat iedereen optimaal kan werken;
• Je draagt bij aan het opstellen van beleid en richtlijnen voor de generieke processen (zoals publiceren en terinzagelegging);
• Je draagt bij aan de implementatie van een platform voor actieve openbaarmaking;
• Functioneel beheer van de relevante systemen zoals Octobox (anonimiseringstool) en DROP;
  • Je slaat een brug tussen informatieprofessional en data/document-stewards in de organisatie.
Eisen:
  • Informatie professional
  • Ervaring met procesimplementatie
  • Ervaring met project coördinatie

 

Vereisten / Knock-out criteria

  1. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  2. Om bij de gemeente te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
  3. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)

Gunningscriteria / Wensen
  1. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
    • Ja (1 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  2. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)
    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)
    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)
    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)
    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)
  3. Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
    • Ja (2 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  4. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    • Ja (5 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  5. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    • Ja (5 Punten)
    • Nee (0 Punten)
  6. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)
  7. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
    • Uitstekend (3 Punten)
    • Goed (2 Punten)
    • Matig (0 Punten)
  8. Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)
  9. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)
    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)
    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)