Fraud Blocker Verandermanager | Freelance Opdrachten

Verandermanager

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 5536
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) voert met ruim 900 medewerkers gemeentelijke taken uit en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Wij werken voor twee verschillende gemeenten en zijn centraal gelegen en goed bereikbaar. Meer informatie: www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Per 1 januari 2025 gaat de SWO werken vanuit een nieuwe organisatiestructuur. Voor het team Welzijn, Cultuur en Sport zoeken we een verandermanager. Deze manager heeft de opdracht om van twee subteams één samenwerkend team te maken, waarbij beleid en uitvoering op de thema’s en taken worden geïntegreerd. Daarnaast wordt gewerkt vanuit de netwerkgedachte om interne en externe verbinding te realiseren.

De verandermanager begeleidt ook de implementatie van het nieuwe systeem Blinqt binnen het netwerk Sociaal. Kennis van processen en wetgeving in het sociaal domein en ervaring met Blinqt zijn vereist.

Team Welzijn, Cultuur en Sport
Het team richt zich op beleidsontwikkeling en uitvoering. Taken omvatten WMO, Volksgezondheid, Sport, Cultuur en Welzijnswerk. Ook coördineert het team het Gezond Actief Leefstijl Akkoord. Sportfunctionarissen en cultuurcoaches organiseren projecten en activiteiten en verbinden inwoners, aanbieders en stakeholders in het maatschappelijke veld.

Rol van de verandermanager
Als verandermanager begeleid je een team van professionals en richt je je op hun ontwikkeling. Je zorgt voor optimale teamprestaties, vertaalt strategische doelstellingen naar concrete acties en waarborgt de dagelijkse bedrijfsvoering. Daarnaast ben je aanspreekpunt voor de portefeuillehouder en verantwoordelijk voor de kwaliteit van beleid en uitvoering binnen de organisatie.

Resultaatbeschrijving
In Q2/Q3 2025 zijn de twee subteams samengevoegd tot één effectief samenwerkend team en is Blinqt volledig geïmplementeerd. Het team werkt effectief binnen het sociaal domein en ondersteunt beleidsadvies, uitvoering en bestuurlijke doelen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met Blinqt;
2. Afgeronde hbo-opleiding;
3. Minimaal 3 jaar ervaring binnen het Sociaal Domein bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
4. Minimaal 5 jaar ervaring als teamleider in de afgelopen 10 jaar;
5. Beschikbaar per 2 januari 2025, 36 uur per week.

Gunningscriteria
6. Ervaring bij een gemeentelijk samenwerkingsverband (30 punten);
7. Leidinggevende ervaring binnen een gemeente (20 punten);
8. Ervaring met veranderingsopgaven binnen een team (30 punten);
9. Kennis van processen en wetgeving in het sociaal domein (20 punten).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Omgevingsbewustzijn

Beoordeling van de gunningscriteria
De opdrachtgever beoordeelt CV’s op werkervaring met soortgelijke opdrachten en soortgelijke organisaties. De top drie kandidaten wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 12 volgens de geldende CAO.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag t/m vrijdag.
Hybride werken niet mogelijk.

Planning
De gesprekken worden later gepland. Kandidaten ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.

Reactietermijn
Reageer uiterlijk vrijdag 13 december 2024 om 09:00 uur.