Aanvraagnummer: 4912
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: max 24
Tarief: €130 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 20-11-2024 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
In verband met zwangerschapsverlof zijn we op zoek naar een interim verandermanager Diversiteit & Inclusie.
De bestuursopdracht 'Diverse en inclusieve organisatie' geeft de ambitie en veranderopgave weer waar we de komende jaren voor staan als gemeentelijke organisatie. Deze bestuursopdracht is vertaald naar een uitvoeringsplan, waarin verschillende inspanningen zijn opgenomen waar we organisatiebreed uitvoering aan geven om aan de ambitie te werken om inclusieve en diverse gemeentelijke organisatie te zijn.
Als verandermanager ben je onderdeel van het stadsprogramma Inclusief Arnhem dat binnen het cluster Strategie, beleid en regie valt. Je legt verantwoording af aan de gemeentesecretaris, die jouw ambtelijke opdrachtgever is. Je krijgt het mandaat om de verandering te realiseren, om richting en sturing te geven aan de veranderingen die in de organisatie als geheel en de afzonderlijke clusters nodig zijn. Je rapporteert aan de gemeentesecretaris en wethouder P&O. Je werkt nauw samen met de adviseur D&I, het stadsprogrammateam Inclusief Arnhem en het afdelingshoofd P&O.
Tijdens de vervanging wordt verwacht om de gekozen lijn en strategie van het uitvoeringsplan verder voort te zetten. Denk hierbij aan het verder brengen van het thema in het topmanagement en binnen de verschillende clusters, het samenstellen van een bewustwordingsprogramma met activiteiten op organisatieniveau, het ontwikkelen van een routekaart die afdelingen kunnen inzetten om stapsgewijs met het thema aan de slag te gaan, het monitoren van de voortgang van de inspanningen en samen met betrokken collega's te kijken naar verdere kansen die we kunnen oppakken.
Verantwoordelijkheden
- Verantwoordelijk voor het uitvoeringsplan 'Diverse en inclusieve organisatie' en het verder brengen van de acties hiervan. Je vertaalt het in heldere doelen en resultaten op korte en lange termijn die bijdragen aan de ambitie voor D&I;
- Voortgang monitoren en bijsturen;
- De gemeentesecretaris, het college en de ambtelijke organisatie gevraagd en ongevraagd te adviseren;
- Eigenaar en aanspreekpunt voor de bestuursopdracht D&I en uitvoeringsplan binnen de gemeentelijke organisatie;
- Je schakelt rechtstreeks tussen de directie, afdelingshoofden en programmanagers;
- Bepaalt, in overleg met ambtelijke opdrachtgever, stadsprogrammamanager Inclusie en andere relevante stakeholders de D&I strategie voor de interne organisatie;
- Aanjager en inspirator over diversiteit en inclusie binnen de organisatie voor de clustermanagers, programmamanagers, afdelingshoofden en medewerkers;
- Dialoog over D&I binnen de gemeentelijke organisatie stimuleren;
- Motiveren en ondersteunen in de uitoefening van het werk en stimuleren nadenken over eigen gedrag.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar tussen 2 en 9 december 2024 tot en met 22 augustus 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan niet verlengd worden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
Eis 2 Opleiding (minimale opleiding): HBO/ WO (master) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 3. Gevraagde werkervaring: Kandidaat beschikt over meerjarige aantoonbare werkervaring op strategisch niveau met verandermanagement op diversiteit en inclusie binnen de overheid/ gemeente. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Je schakelt en communiceert gemakkelijk op alle lagen van de organisatie. Zowel politiek bestuurlijk, als op ambtelijk niveau. Je bent een goede netwerker en je beschikt over een divers professioneel netwerk. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Eis 5. Expertise: Kandidaat brengt ruime expertise en vakkennis mee op het gebied van diversiteit en inclusie in de breedte. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
Eis 6. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.
De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.
Gunningscriteria Kwaliteit
20 %Wens 1. Opleiding (minimale opleiding): Minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
30 %Wens 2. Minimale werkervaring: Aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante ervaring met het op strategisch niveau adviseren van organisaties en management in het realiseren van meer diversiteit en inclusie op organisatie- en afdelingsniveau, opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
30 %Wens 3. Minimale werkervaring: Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en verbeteren van nieuwe werkwijzen, methoden, processen ten behoeve van het verder brengen van diversiteit en inclusie binnen organisaties. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
20 %Wens 4. Minimale werkervaring: Aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan bij een overheidsinstelling, zoals gemeente. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 130,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
Interviewfase
De interviews zullen plaatsvinden op 26 november fysiek op locatie of via MS Teams. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.
Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.