Verandermanager / teammanager I&A

Logo van gemeente súdwest-fryslân met abstracte vormen in rode en blauwe kleuren naast de tekst in grijs.

Aanvraagnummer: 3885
Organisatie: Gemeente Súdwest-Fryslân
Locatie: Sneek
Uren per week: 36
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1 jaar
Regio: Friesland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: ja, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 30-09-2024 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

De teams I&A en DIA

Team I&A en DIA bestaan uit +/- 60 vaste medewerkers en 15 externen. In 2020 is er een plan gemaakt wat heeft geleid tot het vormen van de huidige teams I&A en DIA. In de afgelopen periode is op het oorspronkelijke plan een evaluatie gedaan en een advies opgesteld.

Opdrachtomschrijving

We zoeken een stevige Verandermanager die ervoor zorgt dat de ICT-dienstverlening aansluit bij de behoefte van de organisatie. Daarnaast is de Verandermanager ook teammanager van team I&A.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden:
1. Veranderplan opstellen en realiseren: je scherpt het huidige inrichtingsplan aan en maakt een gedetailleerd veranderplan en bijbehorend organisatieplaatje. Je neemt hierbij het oorspronkelijke inrichtingsplan en de adviezen uit de recente evaluatie als basis. Het definitieve plan moet uiterlijk na 4 maanden worden opgeleverd, waarna je de realisatie/ invoering begeleidt.

2. Teammanager: je geeft leiding aan Team I&A en bent onderdeel van het MT KBSP (Klantcontact, Bedrijfsvoeren en Strategie & Programma’s). Je stimuleert samenwerking binnen en tussen teams en verbetert de prestaties van medewerkers in veranderende omstandigheden. Je hebt daarnaast ook ruime aandacht voor de menselijke kant en het stellen van grenzen. Continuïteit, in balans met vernieuwing van de dienstverlening, staat bij jou hoog in het vaandel. Je stuurt op het functioneren van medewerkers. De juiste mens op de juiste plek is het uitgangspunt. Je neemt besluiten op basis van zakelijke afwegingen.

3. Je bent eindverantwoordelijk voor de informatievoorziening binnen de gemeente Súdwest-Fryslân en daarmee ook de ontwikkelvraagstukken binnen het team DIA.

Medewerkers:
Aandacht voor de medewerkers is een belangrijk speerpunt. Er moeten het komende jaar meerdere gesprekken gevoerd worden met de individuele medewerkers. Zitten ze op de juiste plaats en/of zijn ze voldoende toegerust voor de uitvoering van hun functie? Hier gaat veel tijd in zitten. Een collega vanuit de organisatie ondersteunt bij deze HR-taken voor het team I&A.

Concreet ga je dus:

  • leidinggeven aan het team I&A in lijn met het bestaande plan en de besturingsfilosofie;
  • samen met de manager DIA ontwikkelvraagstukken vormgeven met betrekking tot informatievoorziening die bij team I&A en DIA spelen;
  • een veranderplan en organisatieplaatje maken met betrekking tot de informatievoorziening binnen SWF;
  • nauw samenwerken met de verantwoordelijk directeur, de strategische adviseur informatievoorziening/ CIO, manager DIA, de HR collega en andere betrokkenen;
  • samenwerken met een dienstverlenende houding naar de andere onderdelen binnen de organisatie. Je hebt daarin een actieve en verbindende voorbeeldrol;
  • medewerkers in hun kracht zetten en betrekken bij de verdere doorontwikkeling;
  • bijdragen aan het vergroten van de I-volwassenheid van het eigen team en de organisatie op alle niveaus;
  • adviseren aan de directeur Bedrijfsvoeren en de strategische adviseur informatievoorziening/ CIO over besluiten en acties op het gebied van de informatievoorziening.

Profiel

Je hebt:

  • HBO+/ WO werk- en denkniveau;
  • ruime (ca 10 jaar) ervaring als leidinggevende;
  • minimaal vijf jaar ervaring met organisatieverandering. Als je dat hebt opgedaan in een ICT omgeving is dat een pré;
  • affiniteit met ICT;
  • een flexibele leiderschapsstijl;
  • het vermogen om stakeholders mee te nemen;
  • realisatiekracht;
  • strategisch inzicht en het vermogen om te schakelen tussen strategie en uitvoering;
  • aantoonbare ervaringen waarin jouw analyse heeft geleid tot een betere samenwerking en dienstverlening;
  • bereidheid om 4 dagen op kantoor te werken.

Dit ben jij:

  • Initiatiefrijk, daadkrachtig en besluitvaardig;
  • gestructureerd;
  • communicatief vaardig;
  • omgevings- en organisatiesensitief;
  • een verbinder die proactief samenwerkt;
  • een open en transparante houding en zorgt voor een prettige onderlinge sfeer.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. voor de duur van 1 jaar en voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

HBO+/ WO werk- en denkniveau;

ruime (ca 10 jaar) ervaring als leidinggevende

Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

Kandidaat is geen ZZP-er. ZZP-ers kunnen niet rechtstreeks bieden op deze opdracht, aangezien dit een functie is waarbij hierarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren.

minimaal vijf jaar ervaring met organisatieverandering.

affiniteit met ICT;

Aantoonbare ervaringen waarin jouw analyse heeft geleid tot een betere samenwerking en dienstverlening

Bereidheid om 4 dagen op kantoor te werken.

een flexibele leiderschapsstijl; het vermogen om stakeholders mee te nemen; realisatiekracht; strategisch inzicht en het vermogen om te schakelen tussen strategie en uitvoering;


Prijs (eisen)

Geen limieten

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

100 %

minimaal vijf jaar ervaring met organisatieverandering in een ICT omgeving


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.


Reageer nu op deze opdracht!

3885 - Verandermanager / teammanager I&A