Aanvraagnummer: 5065
Organisatie: Gemeente Súdwest-Fryslân
Locatie: Sneek
Uren per week: 36
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1 jaar
Regio: Friesland
Startdatum: 06-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 24-11-2024 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Opdrachtomschrijving
We zoeken een stevige Verandermanager die ervoor zorgt dat de ICT-dienstverlening aansluit bij de behoefte van de organisatie.
Integraal leiderschap
Missie- en waarde gedreven leiderschap vinden we belangrijk, met oog voor richting, resultaat en verbinding. Onze sterk veranderende omgeving vraagt dat wij doorpakken in de manieren waarop wij samenwerken en hoe wij ons werk doen. De (formele) leiders faciliteren en stimuleren omgevingsbewust en integraal samenwerken vanuit de kernwaarden van SWF: vertrouwen, daadkracht en omgevingsbewust dienstbaar.
Integraal leiderschap bestaat uit drie elementen:
- Verbinding: wie staan met elkaar waarvoor aan de lat?
- Overzicht: wat hebben we te doen?
- Sturing: hoe doen we dat?
Dát is wat ons drijft.
De teams I&A en DIA
De Teams I&A (Informatisering & Automatisering) en DIA (Data, Informatie en Analyse) bestaan uit +/- 60 vaste medewerkers en 15 externen. In 2020 is er een plan gemaakt wat heeft geleid tot het vormen van de huidige teams I&A en DIA. In de afgelopen periode is op het oorspronkelijke plan een evaluatie gedaan en een advies opgesteld.
Verantwoordelijkheden
Taken en verantwoordelijkheden:
1. Veranderplan opstellen en realiseren: je scherpt het huidige inrichtingsplan aan en maakt een gedetailleerd veranderplan en bijbehorend organisatieplaatje. Je neemt hierbij het oorspronkelijke inrichtingsplan en de adviezen uit de recente evaluatie als basis. Het definitieve plan moet uiterlijk na 4 maanden worden opgeleverd, waarna je de realisatie/ invoering ervan begeleidt.
2. Je geeft leiding aan het team I&A en bent onderdeel van het MT KBSP (Klantcontact, Bedrijfsvoeren en Strategie & Programma’s). Je stimuleert samenwerking binnen en tussen teams en verbetert de prestaties van medewerkers in veranderende omstandigheden. Je hebt daarnaast ook ruime aandacht voor de menselijke kant en het stellen van grenzen. Continuïteit, in balans met vernieuwing van de dienstverlening, staat bij jou hoog in het vaandel. Je stuurt op het functioneren van medewerkers. De juiste mens op de juiste plek is het uitgangspunt. Je neemt besluiten op basis van zakelijke afwegingen.
3. Je bent eindverantwoordelijk voor de informatievoorziening binnen de gemeente Súdwest-Fryslân en daarmee ook de ontwikkelvraagstukken binnen het team DIA.
Medewerkers:
Aandacht voor de medewerkers is een belangrijk speerpunt. Er moeten het komende jaar meerdere gesprekken gevoerd worden met de individuele medewerkers. Zitten ze op de juiste plaats en/of zijn ze voldoende toegerust voor de uitvoering van hun functie? Hier gaat veel tijd in zitten. Een collega vanuit de organisatie ondersteunt bij deze HR-taken voor het team I&A.
Concreet ga je dus:
- leidinggeven aan het team I&A in lijn met het bestaande plan en de besturingsfilosofie;
- samen met de manager DIA ontwikkelvraagstukken vormgeven met betrekking tot informatievoorziening die bij team I&A en DIA spelen;
- een veranderplan en organisatieplaatje maken met betrekking tot de informatievoorziening binnen SWF;
- nauw samenwerken met de verantwoordelijk directeur, de strategische adviseur informatievoorziening, manager DIA, HR-collega en andere betrokkenen;
- samenwerken met een dienstverlenende houding naar de andere onderdelen binnen de organisatie. Je hebt daarin een actieve en verbindende voorbeeldrol;
- medewerkers in hun kracht zetten en betrekken bij de verdere doorontwikkeling;
- bijdragen aan het vergroten van de I-volwassenheid van het eigen team en de organisatie op alle niveaus;
- adviseren aan de directeur Bedrijfsvoeren en de strategische adviseur informatievoorziening over besluiten en acties op het gebied van de informatievoorziening.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. voor de duur van een jaar, De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd of bij gebleken geschiktheid worden omgezet in een vaste aanstelling. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
• HBO+/ WO werk- en denkniveau;
• ruime (ca 10 jaar) ervaring als leidinggevende;
Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.
De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).
Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een zzp-er aangezien dit een functie is die is ingebed in de organisatie, waarbij hierarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een zzp-er daarom geen optie.
• affiniteit met ICT;
• een flexibele leiderschapsstijl;
• het vermogen om stakeholders mee te nemen;
• realisatiekracht;
• strategisch inzicht en het vermogen om te schakelen tussen strategie en uitvoering;
• aantoonbare ervaringen waarin jouw analyse heeft geleid tot een betere samenwerking en dienstverlening;
• de bereidheid om, zeker de eerste maanden, 4 dagen op kantoor te werken.
Kandidaat beschikt over de volgende eigenschappen: • Initiatiefrijk, daadkrachtig en besluitvaardig; • gestructureerd; • communicatief vaardig; • omgevings- en organisatiesensitief; • een verbinder die proactief samenwerkt; • een open en transparante houding en zorgt voor een prettige onderlinge sfeer.
Prijs (eisen)
Geen limieten
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
Het interview
Als Inschrijver in de top x [invullen aantal] is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.