Aanvraagnummer: 4036
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 24 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit ongeveer 20 collega’s. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de uitvoering van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.
Opdracht
Als vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:
- Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
- Overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
- Proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.
Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.
Vereisten / Knock-outcriteria
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van omgevingsrecht;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijk Ordening & Planologie of Ruimtelijk Bestuursrecht / Omgevingsrecht (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling (35 punten);
Competenties
- Klantgerichtheid;
- Creativiteit;
- Samenwerken / integraal werken;
- Omgevingsbewustzijn;
- Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
- Initiatief/proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 7 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.