Aanvraagnummer: 6480
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Opdracht
Je komt tijdelijk te werken als vergunningverlener. In jouw rol als vergunningverlener omgevingswet behandel je aanvragen omgevingsvergunning vanaf de ontvankelijkheidtoets tot aan het opstellen van een besluit.
Je toetst een aanvraag omgevingsvergunning onder andere aan het bestemmingsplan / omgevingsplan, het Bouwbesluit / Bbl en overige geldende wet- en regelgeving. Om tot een besluit te komen verzamel je adviezen van bijvoorbeeld de welstandscommissie, stedenbouwkundigen en de beleidsmedewerkers ruimtelijke ordening.
Door gesprekken aan te gaan met de adviseurs en de aanvrager is het werk erg divers en is het jouw doel om binnen de wettelijke termijnen een besluit op te stellen.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische, bouwkundige of ruimtelijke richting;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW 1 (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv).
Gunningscriteria
4. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening of Planologie (15 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding ABW2 (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener in de afgelopen 5 jaar op het gebied van het omgevingsrecht binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten) ;
7. Aantoonbare kennis van het Bouwbesluit, BBL en Omgevingswet (30 punten).
a. Aantoonbare kennis van alle wet-en regelgeving (30 punten);
b. Aantoonbare kennis van 2 wet-en regelgevingen (20 punten);
c. Aantoonbare kennis van 1 wet-en regelgevingen (10 punten);
d. Geen aantoonbare kennis (0 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Omgevingsbewust;
- Samenwerken;
- Communicatieve vaardigheden;
- Flexibiliteit en proactiviteit;
- Bestuurlijke sensitiviteit;
- Je bent secuur en durft kritisch te zijn;
- Je hebt zelfvertrouwen en lef. Je durft van de gebaande paden af te wijken als je denkt dat andere methodes betere resultaten opleveren;
- Je bent praktisch, kijkt naar mogelijkheden en hebt oog voor detail;
- Je staat ervoor open om de kwaliteit van de dienstverlening van de gemeente te verbeteren;
- Je bent een teamplayer en werkt graag samen met vakcollega’s.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.