Fraud Blocker Vrijwilligersondersteuner | Gemeente Zoetermeer | ZZP

Vrijwilligersondersteuner

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6504
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 uur
Tarief: €80 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
|**Organisatie**
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. In het sociaal domein werken we aan drie samenhangende kernopgaven: herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en het makkelijker maken van gezond leven. We willen winst behalen met slimme investeringen, maatschappelijk én financieel. Dit doen we in lijn met de omgevingsvisie Zoetermeer 2040, waarin geschetst wordt hoe de stad er in de toekomst fysiek, sociaal en economisch uit gaat zien.

++Team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie++
Het Sociaal Domein bestaat uit drie afdelingen (Beleid, Inkomen & Zekerheid en Zorg/JGH) met ieder een eigen afdelingshoofd.
Als vrijwilligersondersteuner val je onder het afdelingshoofd Beleid en maak je deel uit van het team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie. Dit team bestaat uit ongeveer 30 collega's. Samen richten jullie je op de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) en Wet publieke gezondheid. Het team heeft verschillende taken, waaronder het ontwikkelen van beleid, het sturen van (maatschappelijke) processen, het bevorderen van netwerkvorming met de stad en het fungeren als co-creator en opdrachtgever van zorg- en welzijnsinstellingen. Samenwerking staat centraal, zowel binnen het team als met andere beleidsadviseurs binnen het Sociaal Domein. Je werkt intensief samen met je collega's binnen het team en draagt bij aan de brede doelstellingen van het Sociaal Domein.

Opdracht
Als vrijwilligersondersteuner ga je als onderdeel van het cluster Sterke sociale basis (vrijwilligers) organisaties ondersteunen in het vormen en onderhouden van een netwerk. Je haalt op waar de (gezamenlijke) behoeften liggen en ondersteunt hen in het samenwerken. Je organiseert bijeenkomsten om de samenwerking te bevorderen. Je bent een belangrijke schakel tussen de organisaties en de gemeente. Je ontwikkelt samen met de netwerkregisseur(s) een visie op vrijwilligers(werk) en werkt nauw samen met de verenigingsondersteuner Sport, die een vergelijkbare rol vervult. Daarnaast adviseer en ondersteun je vrijwilligers(organisaties) bij vraagstukken als het opstellen van vrijwilligersbeleid, financiële en juridische vraagstukken. Dit alles is erop gericht dat Zoetermeer een breder vrijwilligersbestand krijgt en deze ook voor de stad behoudt.

Je bent een netwerker, die kansen ziet, draagvlak creëert en initiatief neemt om samen vooruit te komen. Daarnaast beschik je over organisatorische vaardigheden om bijeenkomsten te organiseren en kun je goed zelfstandig werken en omgaan met onzekerheden. Je bent in staat om binnen de kaders van het vrijwilligersbeleid deels zelfstandig en samen met vrijwilligersorganisaties visie op de uitvoering te ontwikkelen. Je bent flexibel én dus bereid om ook in de avonduren en weekenden te werken.

Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Uurtarief maximaal € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer (en Fee Flextender)
3. Bereid om incidenteel ook in de avonduren en weekenden te werken.
4. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein voor een publieke organisatie;
5. Aantoonbare ervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning;

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring beleidsondersteuning in de publieke sector (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met vrijwilliger-, verenigingsondersteuning (30 punten);
8. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten);
9. In het bezit van een rijbewijs-B (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van bijeenkomsten (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Goede communicatieve vaardigheden (in woord en op papier).
- Een proactieve houding.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 24 januari 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 21 januari 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6504 - Vrijwilligersondersteuner