Wabo casemanager

Logo van de gemeente Den Helder met een blauw schild met een wit streeppatroon, met daarbovenop een gele kroon, naast de tekst "gemeente DEN HELDER.

Aanvraagnummer: 4226
Organisatie: Gemeente Den Helder
Locatie: Gemeente Den Helder
Uren per week: 36 per week
Tarief: €90 - €100 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-1-2025
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 15-10-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als casemanager Wabo heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.

Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.

Verder:
• Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
• Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
• Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
• Voer je zelf regie op de werkvoorraad;
• Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.

Na gunning van de opdracht dient de gegunde partij een recente VOG aan te bieden


Kandidaatomschrijving

HBO werk- en denkniveau

Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting

In het bezit van de opleiding ABW 1

Ruime ervaring als Wabo casemanager

Ruime ervaring als bouwkundige bij een gemeente

Bestuurlijk sensitief

Flexibel ingesteld

Secuur en accuraat


Eisen

Werkervaring
De kandidaat beschikt over minimaal 7 jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
Opleiding
De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal elf jaar ervaring als bouwkundige bij een gemeente/omgevingsdienst
Weging: 25 %


Opleiding 1
De kandidaat heeft ABW-1 afgerond
Weging: 10 %


Opleiding 2
De kandidaat heeft ABW-2 afgerond
Weging: 15 %


Systeemkennis
De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Werkervaring
Kennis
Klik met het team
Competenties: Proactief, resultaatgericht, accuraat en gestructureerd

Weging: 20 %

Interviewplanning

De interviews vinden eind oktober plaats