Werkvoorbereider / beheerder openbare ruimte – civiel en verkeer

Aanvraagnummer: 13505
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Monnickendam
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-07-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Waterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Waterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders. Wij werken in zelforganiserende teams om de inwoner sneller, efficiënter en eenduidiger van dienst te kunnen zijn. Op deze wijze kunnen wij maatwerk én de excellente dienstverlening leveren die de inwoner van ons mag verwachten!
Je werkt in het team Beheer openbare ruimte en accommodaties. Dit team, van in totaal 14 medewerkers, is onderdeel van de afdeling Realisatie, dat bestaat uit circa 40 medewerkers met uiteenlopende rollen en functies maar met dienstverlening als gemeenschappelijke rol.
De opdracht
Jij bent de expert op het gebied van werkvoorbereiding en beheer van openbare ruimte. Je zet jouw kennis in voor uiteenlopende werkzaamheden, Je werkt samen met de beheerders aan de voorbereiding van uit te voeren werken in de openbare ruimte, waarbij de nadruk ligt op het taakveld civiel (wegen) en verkeer.
Als beheerder houd je toezicht op de uitvoering van werken en verzorg je voorbereiding voor jouw eigen projecten en voor projecten van collega’s. Ook ga jij je bezig houden met de uitbreiding van het aantal middenspanningsruimten. Je fungeert als spil tussen de verschillenden taakvelden en de netbeheerder Liander. Daarnaast ga je gaat de aanleg van een nieuw parkeerterrein begeleiden.
Je stemt af met de beleidsmedewerker, de collega-beheerders en met de buitendienst.
Samen met de collega’s wordt er iedere dag gewerkt aan het optimaal beheren van de openbare ruimte binnen de gezamenlijk opgestelde kaders, met als doel een schone, veilige en prettige omgeving voor onze inwoners. Daarnaast handel je meldingen en klachten van onze inwoners af.
Met jouw expertise houd je regie over jouw beleidsterreinen, maar ben je ook een sparringpartner voor collega’s op andere domeinen, zoals riolering, groen of accommodaties.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau op één van de vakgebieden in de openbare ruimte;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als werkvoorbereider / beheerder op het gebied van openbare ruimte;
5. Aantoonbare werkervaring met CAD-programma’s (de gemeente Waterland werkt met Microstation);
6. Je bent in het bezit van rijbewijs B.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als werkvoorbereider / beheerder op het gebied van openbare ruimte, civiel en/of verkeer (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Microstation of Autocad (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het lezen van RAW bestekken (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met bewoners communicatie (10 punten).
11. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten (15 punten);
a. Tot € 90,- (15 punten);
b. Tussen € 90,- en € 95,- (10 punten);
b. Hoger dan € 95,- (0 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- lef;
- verbinding;
- vertrouwen;
- nieuwsgierigheid;
- verantwoordelijkheid;
- flexibiliteit;
- creativiteit;
- samenwerken;
- kwaliteitsgerichtheid.
Functieschaal
Functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 8 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.