Wijkondersteuner / secretaresse A

Aanvraagnummer: 7530
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 24 uur
Tarief: €60 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zp spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-03-2025 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Wil jij een zichtbare bijdrage leveren aan het welzijn van de inwoners van Zoetermeer? Vind jij het leuk om ondersteunende werkzaamheden te verrichten en ben jij oplossingsgericht? Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet bij gemeente Zoetermeer!
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
++Team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie++
Het Sociaal Domein bestaat uit drie afdelingen (Beleid, Inkomen & Zekerheid en Zorg/JGH) met ieder een eigen afdelingshoofd. De functie van wijkondersteuner is gepositioneerd in het team Wmo beleid, netwerk- en wijkregie. Vanuit dit team werken ongeveer 30 collega’s aan de zorg- en welzijnstaken die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de wet Publieke Gezondheid. Het team ontwikkelt beleid, stuurt (maatschappelijke) processen, werkt aan netwerkvorming samen met de stad en in de wijken en is co-creator en opdrachtgever van welzijns- en zorginstellingen.
Bij wijkregie staan de inwoners centraal. De wijkregisseur is vanuit de gemeente het eerste aanspreekpunt voor inwoners, organisaties, ondernemers en gemeente als het gaat om buurtinitiatieven, onderling contact, ontmoeting en samenwerking in de wijk. De wijkregisseur kent de wijk door en door, staat klaar voor vragen, brengt mensen bij elkaar en stimuleert eigen initiatief van inwoners en ondernemers in de wijk. De wijkregisseur is zichtbaar, laagdrempelig te benaderen en heeft bovenal een verbindende rol.
In deze rol ben jij voornamelijk ondersteunend aan de wijkregisseur en een belangrijk onderdeel van het cluster wijkregie. Het doel van wijkregie is om met elkaar de leefbaarheid te verbeteren, de veiligheid te vergroten en te werken aan de sociale cohesie in de wijk. We nodigen inwoners uit om ideeën en wensen met de wijkregisseur te delen en waar mogelijk zelf actief deel te nemen. Op die manier leveren we maatwerk. We gaan gezamenlijk aan de slag, want samen maken we de wijk.
Opdracht
In deze functie ben je ondersteunend aan de wijkregie en verantwoordelijk voor de volgende taken:
• Het bijhouden van de agenda van de wijkregisseurs en het maken van afspraken;
• Het doen van secretariële werkzaamheden en het voorbereiden van vergaderingen, bewonersbijeenkomsten en wijkwandelingen (schouw): het opstellen van de agenda, het verzamelen van de benodigde stukken, het verzorgen van uitnodigingen, notuleren en uitwerken van verslagen, het bewaken van deadlines van actiepunten en afspraken;
• Het opvangen van telefonische verzoeken en deze correct verwijzen;
• Het afhandelen van subsidies Wijk aan Zet;
• Het maken van nieuwsberichten over de wijk en het regisseren van de juiste informatie op de wijkwebsite en hier proactief mee omgaan;
• Bijhouden van de social media accounts van de wijken;
• Je kent de netwerkpartners en weet wanneer en wie je voor welk onderwerp kan bevragen;
• Bijwonen van bewonersbijeenkomsten die ook wel eens in de weekenden of avonden gehouden worden.
Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. De aangeboden kandidaat is flexibel en bereid om indien nodig ook buiten kantooruren te ondersteunen.
3. Aantoonbare werkervaring als secretaresse met ondersteunende werkzaamheden binnen een overheidsorganisatie.
4. Uurtarief is maximaal € 60,- excl. BTW / incl. reiskosten woon-werk.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met notuleren van vergaderingen, opstellen en bijhouden van een actielijst, bewaken dat de acties worden uitgevoerd en dit ook communiceren aan de belanghebbende(20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Organiseren van benodigdheden voor vergaderingen (zoals de agenda, de faciliteiten zoals vergaderruimten en het uitnodigen van sprekers voor in de vergaderingen) (15 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse/ ondersteuner voor een wijkteam (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein (10 punten);
10. Minimaal een afgeronde mbo 3/4 opleiding op secretarieel gebied (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als op schrift en je bent in staat goed leesbare verslagen te schrijven;
- Je werkt accuraat, betrouwbaar en houdt van structuur, maar ook van afwisselende taken;
- Collega’s omschrijven jou als een organisatorisch talent met een ondernemende houding waarbij je initiatief neemt.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 06 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: ma t/m vrij.
Op incidentele basis aanwezig zijn bij bijeenkomsten in de avonduren of in het weekend.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 maart 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 10 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.