Fraud Blocker Wmo Consulent | Gemeente Zoetermeer | Freelance Opdrachten

Wmo Consulent

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 5426
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 9 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
De Wmo-afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met ongeveer 75 collega's verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. Onze medewerkers zijn opgedeeld in 3 teams: team toegang Wmo, het consulenten team en de backoffice. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega's van contractmanagement en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel.

Opdracht
Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Je bent een echte aanpakker, wat goed van pas komt gezien de hoeveelheid werk die er ligt. Je kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je hebt het vermogen om je in te leven in de situatie van jouw cliënten en de juiste combinatie van voorzieningen voor hen te regelen. Je beschikt over ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking en hebt technisch inzicht. Tegelijkertijd laat je je niet overdonderen en ben je resoluut maar tactvol als je voorzieningen moet weigeren. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je brengt de screeningsbak op orde, je behoudt het overzicht voor jezelf en je team en je weet goed prioriteiten te stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens vast in het CRM-systeem Suite.

Hoe ziet jouw week eruit?
We zijn op zoek naar een Wmo-consulent die ons toegangsteam Wmo kan komen versterken. Consulenten uit dit team zijn onder andere verantwoordelijk voor de bureaudienst en daar hebben we versterking nodig. Dit betekent dat je telefonisch bereikbaar bent voor iedereen die vragen heeft over de Wmo, meestal inwoners die meer willen weten over een aanvraag. Maar ook hulpverleners en leveranciers uit onze gemeente. De vragen kunnen heel divers zijn. Zodoende bouwen we op jouw kennis en ervaring aangaande de Wmo. Deze diversiteit aan vragen zorgt voor dynamiek en mooie uitdagingen. Kortom, het doel van de bureaudienst is om de efficiëntie van de behandeling van meldingen te vergroten en een verbeterde dienstverlening aan de inwoners te bieden.

Naast de bureaudienst ben je ook bezig met de screening van alle aanvragen. Met alle kennis en ervaring die jij hebt, beoordeel je aanvragen. Zijn deze volledig? Betreft het een aanvraag die moet worden doorverwezen naar een voorliggend veld? Zitten er overlappingen in? Zijn er aanvragen die versneld door jou opgepakt kunnen worden? Dit alles met als doel dat eenvoudige aanvragen snel hun doorgang krijgen en je collega’s die aan de slag gaan met een nieuwe aanvraag volledig en snel kunnen starten. Jij hebt er namelijk voor gezorgd dat het dossier volledig is.

Dit alles doe je samen met een team.
Voor deze opdracht zijn we op zoek naar Wmo-consulenten die inzetbaar zijn voor de bureaudiensten en ondersteunen bij de screening van de aanvragen en eenvoudige aanvragen snel en effectief kunnen afhandelen.
Van onze inhuurkrachten verwachten wij dat ze vlot zelfstandig aan de slag kunnen, zich kunnen aanpassen aan de gestelde eisen die wij stellen aan de rapportages en in staat zijn om hulp te vragen waar dat nodig is. Als inhuurkracht kom je nog eens ergens en daarom hopen wij ook van jou te kunnen leren, we zijn bezig onze processen te optimaliseren en zien graag dat jij waar kunt meedenken en je feedback deelt. Daarentegen word je uiteraard ingewerkt door een van onze (senior) consulenten.

Hoofdtaken:
  • Analyseren van de binnenkomende Wmo-meldingen en deze beoordelen op volledigheid, urgentie en relevantie om vervolgens deze juist weg te zetten voor verdere afhandeling van de aanvraag;
  • Sommige meldingen direct oppakken en verder afhandelen, denk aan herindicaties huishoudelijke ondersteuning;
  • Telefonisch te woord staan van cliënten om Wmo-aanvragen volledig door te kunnen zetten naar de juiste consulenten;
  • Telefonisch te woord staan van zorgverleners en leveranciers binnen de gemeente Zoetermeer;
  • Adviseren van zorgverleners en leveranciers binnen de gemeente Zoetermeer;
  • Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeterinitiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie specifiek binnen ons toegangsteam Wmo.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
2. Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo-consulent;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo-consulent binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met GWS – Suite4Zorg (duidelijk benoemd in cv) (25 punten);
6. Maximaal uurtarief van €90,- incl. reiskosten, fee Flextender en excl. BTW (15 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afhandelen van telefonische Wmo-vragen én het telefonisch indiceren / afnemen van anamnese. Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (20 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;
  • Neemt initiatief;
  • Zelfstandigheid;
  • Besluitvaardig;
  • Klantgerichtheid;
  • Inlevingsvermogen;
  • Creativiteit;
  • Verbindend;
  • Analytisch;
  • Flexibel;
  • Resultaatgericht;
  • Empathisch;
  • Professioneel.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 december 2024 van 10:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 10 december 2024 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.