Aanvraagnummer: 6207
Organisatie: Gemeente Meppel
Locatie: Meppel
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 01-08-2025
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Deze opdracht kan niet door zzp’ers worden uitgevoerd. Indien de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, dient deze in dienst te treden via payroll, detachering of uitzendbureau. Gelieve in de inschrijving expliciet te vermelden via welke partij u de opdracht gaat vervullen.
Organisatie
Meppel is een stad met een open karakter en veel te bieden: mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke omgeving. De gemeente Meppel streeft naar kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werkt opgavegericht. Samen met ruim 400 collega’s wordt dagelijks gewerkt aan maatschappelijke vraagstukken. De gemeente biedt een flexibele werkomgeving met mogelijkheden om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken.
Opdracht
Als Wmo-consulent ligt de focus op het verbeteren van de zelfredzaamheid van inwoners en participatie. Werkzaamheden zijn onder andere: het behandelen van aanvragen voor begeleiding, huishoudelijke hulp en andere Wmo-voorzieningen, het voeren van keukentafelgesprekken, het opstellen van rapportages, en het samenwerken met externe partners. Daarnaast signaleert u knelpunten en denkt u oplossingsgericht mee.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring als consulent Wmo bij een gemeente.
Gunningscriteria
3. Opleiding op hbo-bachelor niveau richting sociaal domein (20 punten);
4. Aanvullende cursus richting consulent Wmo (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar werkervaring als consulent Wmo in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente (30 punten);
6. Kennis van en werkervaring met Suite en/of Key2WIZ (Centric) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Empathie: Luistert actief en geeft anderen de ruimte om te praten.
- Oordeelsvorming: Neemt goed geïnformeerde beslissingen.
- Probleemanalyse: Analyseert problemen door gerichte vragen te stellen en betrouwbare informatie te verzamelen.
- Samenwerken: Toont interesse in andere meningen en werkt actief aan een gemeenschappelijke basis.
- Communicatief vaardig, initiatiefrijk, assertief, nieuwsgierig en een stevige persoonlijkheid.
Functieschaal
De functie is ingedeeld in schaal 9 conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk in overleg.
Planning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari 2025 vanaf 13.00 uur. U ontvangt uiterlijk woensdag 8 januari 2025 bericht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- De Opdrachtgever vraagt om een Integriteitsverklaring / Geheimhoudingsverklaring.
- De Opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK).
- De Opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit vermeld staan in het Handelsregister (conform Waadi).
De reactietermijn voor deze inhuuropdracht is tot dinsdag 7 januari 2025, 09.00 uur.