Wmo Consulent

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 10089
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 32 uur
Tarief: 63 per uur
Duur van de opdracht: 31 oktober 2025
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 07-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Als Wmo consulent draag je actief bij aan de uitvoering van de Wmo. Je voert keukentafelgesprekken met cliënten en maakt naar aanleiding van de gesprekken rapportages en gespreksverslagen. Waar nodig stel je een indicatie, of je verwijst actief door naar voorzieningen in het voorliggende veld. Je overlegt proactief met partijen als maatschappelijk werk, zorgaanbieders, wijkverpleegkundigen. Je signaleert en meldt knelpunten, ook als deze niet Wmo-gerelateerd zijn, en bespreekt deze integraal met je collega’s in het sociaal domein. Je denkt intern voortdurend actief mee over de ontwikkelingen binnen je eigen team maar ook over de ontwikkelingen binnen het sociaal domein.

Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work (SPH);
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo consulent bij een gemeente;
3. Per direct voor 32 uur per week beschikbaar;
4. Maximaal uurtarief van € 63,00 per uur exclusief BTW, reiskosten woon- werkverkeer en parkeerkosten;
5. Aantoonbare werkervaring met Civision Samenlevingszaken
6.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Gunningscriteria
7. Een afgeronde opleiding tot Wmo Consulent; (50 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het werken met diverse doelgroepen (Ouderen, LVB, ASS, NAH); (30 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van ondersteuningsplannen en multidisciplinair overleg. (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Communicatie
Probleemoplossend
Analytisch
Empathisch
Resultaatgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 mei 2025 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 7 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.