WMO Consulent

Logo van Gemeente Westerveld met gestileerde grijze en paarse designelementen boven de tekst.

Aanvraagnummer: 12422
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 32 per week
Tarief: 85 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 20-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.

Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht

Wat ga je doen:
Als consulent Sociaal Domein begeleid en beoordeel je meldingen op het gebied van het sociaal domein. Vanuit het gesprek met de klant beoordeel je de zorgbehoefte/hulpvraag en de mogelijkheden in deze specifieke situatie. Je doet hiervoor nader onderzoek, hebt overleg met betrokken instanties en maakt afspraken met de klant. De bevindingen en gemaakte afspraken leg je vast in een onderzoeksverslag en stem je na goedkeuring af met betrokkenen, zoals zorgaanbieders. In het kader van cliëntondersteuning treed je op als contactpersoon en voer je de regie van melding tot afhandeling.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting Social Work, SPH of MWD;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent wmo bij een gemeente;
4. Kandidaaat is minimaal 50% aanwezig op kantoor;
5. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als consulent WMO bij een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het Zaaksysteem én Aeolus software (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Wmo, Zvw en Wlz (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
9. Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je werkt zorgvuldig en hebt een goed analytisch vermogen.
  • Je hebt een klantgerichte instelling, toont initiatief en kunt je gemakkelijk aanpassen aan veranderende werkwijzen, werktijden, omgeving en gedragingen van anderen.
  • Je bent integer, besluitvaardig, omgevingsbewust en zorgt dat het te leveren product voldoet aan de gestelde eisen.
  • Je beschikt over overtuigingskracht, bent leergierig en hebt een heldere, prettige manier van communiceren zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband pak jij je rol.
  • Je weet ook in stressvolle situaties het overzicht te behouden en hoge productiviteit te realiseren. Dit alles in combinatie met humor en het vermogen om te relativeren.

Functieschaal
Maximaal tarief: €85,00. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Hybride werken in overleg, minimaal 50% op kantoor aanwezig zijn.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.