Aanvraagnummer: 4218
Organisatie: Wetterskip Fryslân
Locatie: wetterskipfryslan
Uren per week: 36
Tarief: €75 - €95 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: Ja, 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 18-10-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Als Wetterskipper krijg je vertrouwen, verantwoordelijkheid en de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Met duizend-en-één expertises in huis kun je hier verrassend veel kanten op. En wát je ook doet, als Wetterskipper maak je altijd een verschil in de wereld om je heen. Je draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?
Gegevensmanagement is het geheel van activiteiten om in het waterschap op het juiste moment over de juiste gegevens van de juiste kwaliteit te beschikken. Voorbeelden van activiteiten zijn het beheer van de gegevenscatalogus, inrichting dataplatform, werken onder data architectuur, uitvoering van gegevensbeheer, gegevensinwinning van assets, kwaliteitsmanagement, basisregistraties en informatiebeheer.
Wet open overheid coördinator.
Bij het team informatiebeheer zorg je als Woo-coördinator dat alle Woo-verzoeken tijdig en juist worden afgehandeld. Voor de aanvrager ben jij het eerste aanspreekpunt en coördineer je het hele proces qua communicatie en procesbewaking tussen de vakafdelingen, de Woo-jurist en de aanvrager. Hierin houd je overzicht op het aantal aanvragen, inventariseer je knelpunten en kansen en breng je verslag uit aan de recordmanager. Daarnaast ga je de verplichte actieve openbaarmaking van documenten coördineren. Deze verplichting heeft als gevolg dat het zwaartepunt van de functie ligt op het coördineren van de Woo-verzoeken en de actieve openbaarmaking van documenten.
Tevens draag je als informatie adviseur bij aan het verder vormgeven en professionaliseren van de informatiehuishouding. Daarnaast stel je visie, beleid en procedures op voor het informatie- en recordmanagement en vertaal je vakspecifieke onderwerpen en ontwikkelingen naar begrijpelijke adviezen.
Verantwoordelijkheden
- Coördineren van de Woo-verzoeken.
- Coördineren van de actieve openbaarmaking van documenten.
- Onderzoeken en voorstellen doen hoe we processen slimmer en efficiënter kunnen inrichten.
- Bijdragen aan het verder op orde brengen van de informatiehuishouding.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-11-2024 tot en met 31-10-2026 voor (gemiddeld) 36 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 24 oktober 2024. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
Minimaal een hbo-opleiding.
Minimaal 3 jaar ervaring met coördineren en procesbegeleiding binnen een overheidsorganisatie.
Kennis van relevante wet- en regelgeving (Woo, Archiefwet).
Prijs (eisen)
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 95,00
Gunningscriteria
Op basis van de kwalitatieve inschrijvingen wordt de top drie van kandidaten samengesteld. Deze kandidaten worden op gesprek gevraagd indien de kwaliteitsscore gelijk of hoger is als 60%. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de daaropvolgende CV's beoordeeld welke een kwaliteitsscore gelijk of hoger als 60% hebben gescoord.
Gunningscriteria (wensen)
60 %Je kunt zelfstandig complexe WOO verzoeken van a tot z afhandelen, inclusief zoeken, structureren, anonimiseren en publiceren.
20 %Je bent communicatief vaardig waarbij je het proces van aanvraag tot het informeren van het bestuur in goede banen kan leiden.
20 %Je hebt ervaring met optimaliseren van een gegevenshuishouding, inclusief kwaliteitsbewaking.
Het interview
Als inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hierboven te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.