Fraud Blocker WOZ Taxateur | Gemeente Overbetuwe | Freelance Opdrachten

WOZ Taxateur

Logo van de gemeente Overbetuwe, met de gestileerde tekst "gemeente Overbetuwe" in paars en een blauw abstract vleugelachtig ontwerp.

Aanvraagnummer: 7205
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Overbetuwe
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 4 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-02-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving
Omschrijving team waarbinnen de medewerker te werk wordt gesteld:
Het team (± 35 medewerkers) bestaat uit de volgende taakvelden; belastingen, financiën (beleid, advies en administratie),
verzekeringen & aansprakelijkheid en administratieve organisatie & intern beheer. Binnen dit team zijn de
financieel georiënteerde vakgebieden bij elkaar gebracht en is de keten van beleidsontwikkeling, advisering en uitvoering
geborgd.
Sinds 1 januari 2017 werken wij op het gebied van belastingen samen met de gemeente Lingewaard. De samenwerking is
gehuisvest in het gemeentehuis van Overbetuwe.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- De opdracht betreft het afhandelen van WOZ-bezwaarschriften.
- Je communiceert vlot en helder en beheerst de Nederlandse taal zowel schriftelijk als mondeling goed.
- Je bent bekend met de waarderingsapplicatie VRIS en weet hoe je modelmatig moet taxeren.

Vereisten / knock-outcriteria

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van taxatie van vastgoed;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ taxateur bij een middelgrote gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van WOZ-bezwaarschriften.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare afgeronde opleiding WOZ taxateur (20 punten);
5. Gecertificeerd Register-Taxateur ingeschreven bij het NRVT of een vergelijk diploma (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met VRIS/XXLLNC (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met modelmatig taxeren (
licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Zelfstandig: Onderneemt acties die meer gebaseerd zijn op eigen overtuiging dan op een verlangen om een ander een plezier te doen: een eigen koers varen.
  • Analytisch vermogen: Signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.
  • Nauwkeurigheid: Verricht werkzaamheden met een grote mate van accuratesse.
  • Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en toont bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal maximaal € 85,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 februari 2025 vanaf 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 20 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.