Aanvraagnummer: 2450
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 32 per week
Tarief: €115 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 01-07-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren adviseur ruimtelijke ontwikkeling die een belangrijke rol speelt bij het ontwikkelen, uitwerken en vastleggen van (grotere) ruimtelijke plannen. Dit doe je veelal vanuit ruimtelijke initiatieven in bestemmings-/omgevingsplannen of andere planologische procedures, of als adviseur in projecten met een gemeentelijke projectleider (waarbij jij het bestemmings-/omgevingsplan begeleidt). Ook kan dit vorm krijgen in vooroverleg. Daarnaast is het mogelijk dat we je vragen om een rol te spelen in procesbegeleiding of het verbeteren van werkwijzen. Hoofdopdracht ligt bij de bestemmings-/omgevingsplannen. Deze vormen het sluitstuk van interactieve en open planprocessen. Hiervoor begeleid en behandel je planologische procedures voor het opstellen, wijzigen of herzien van bestemmingsplannen. Je voert, soms samen met projectleiders, de regie over bouwplannen en projecten en bent daarbij verantwoordelijk voor het planologisch-juridisch proces. Maatschappelijke initiatieven begeleid je met gevoel voor het samenspel tussen inwoners, gemeente en andere betrokkenen waarbij je het belang van een zorgvuldig, weloverwogen advies aan onze bestuurders niet uit het oog verliest.
Op dit moment liggen er met name bestemmings-/omgevingsplanprocedures rond woningbouw op inbreidingslocaties en in het buitengebied.
Werkwijzen en processen rond ruimtelijke initiatieven vind je interessant en je bent in staat een bijdrage te leveren aan het opstellen of verbeteren hiervan. Daarnaast kun je indien gewenst ook ruimtelijke gebiedsprocessen begeleiden.
Uiteraard ben je op de hoogte van de ontwikkelingen rond de Omgevingswet en kun je conform de Omgevingswet handelen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 2. Aantoonbare werkervaring met het voeren van planologische-juridische procedures;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024 voor 32 uur per week;
4. Maximaal uurtarief van €115 exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van sociale geografie of planologie (15 punten); 6. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur ruimtelijke ontwikkeling (of in een vergelijkbare functie) in de afgelopen 10 jaar bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het voeren van planologische-juridische procedures binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
8. Een afgeronde opleiding of cursus rond Kostenverhaal en Omgevingswet (10 punten);
9. Een afgeronde opleiding of cursus rond Tijdelijke Alternatieve Maatregelen (TAM) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja