BI specialist

Logo van Sociaal Kernteam Westland met in elkaar verweven groene en blauwe cirkelvormen met daaronder de tekst "Sociaal Kernteam" in groene en blauwe letters en "Westland" in kleinere groene letters.

Aanvraagnummer: 2689
Organisatie: Sociaal Kernteam Westland
Locatie: Sociaal Kernteam Westland
Uren per week: 16 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Zuid-holland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 12-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie


Het Sociaal Kernteam Westland is een overheids BV, die werkt in opdracht van de gemeente Westland. Het SKT verleent hulp aan inwoners in Westland van alle leeftijden in het kader van de jeugdwet en de Wmo. Er werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Drie teams zijn binnen het primaire proces verantwoordelijk voor de zorgvragen in de regio's Wateringen, Naaldwijk en 's-Gravenzande. Onze zorgregisseurs worden daarbij inhoudelijk bijgestaan door academisch geschoolde gedragswetenschappers. De bureaudienst verzorgt daarnaast de triage en het intakeproces van de zorgvraag. Het bedrijfsbureau ondersteunt de organisatie met de administratie, bedrijfsvoering en P&O. Iedereen werkt hier met hetzelfde doel: rust en evenwicht in de situatie van de cliënt.


Opdracht


Het werk bij Sociaal Kernteam Westland (verder: SKT Westland) kent drie pijlers: het voeren van regie, het toegang verlenen tot jeugdhulp en het bieden van hulp en ondersteuning. Steeds meer werkt het SKT data gestuurd. Er zijn daarom diverse dashboards en analyses ontwikkeld die zicht en inzicht geven in de processen.

Deze rapportages moeten beheerd en doorontwikkeld worden. Je werkt nauw samen met het management en de business-controller en vervult hierbij een belangrijke advies- en signaalfunctie. Je bent klantgericht, gaat uit van je eigen kracht en werkt vanuit een oplossingsgerichte visie. Vanuit een sterke theoretische basis draag je bij aan de wijze waarop het SKT steeds meer data gestuurd gaat werken. Vanuit jouw kennis en ervaring van het sociaal domein vertaal je vraagstukken uit de praktijk naar concepten voor rapportages en vervolgens gebruiksklare rapportages.

Wat je gaat doen:

  • Je bent inhoudelijk betrokken bij het overleg over data gestuurd werken
  • Je komt zelfstandig met voorstellen voor verbeteringen en doorontwikkelingen
  • Je beheert de bestaande rapportages en zorgt er voor dat ze foutloos draaien
  • Je ontwikkelt nieuwe rapportages is samenwerking met het SKT in de Tableau rapportage omgeving
  • Je beheert het datawarehouse en de interne koppelingen


Vereisten / knock-outcriteria

1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT;
2. Aantoonbare werkervaring met Tableau desktop, Tableau Prep én Tableau online;
3. Aantoonbare werkervaring met het koppelen van Afas aan een datawarehouse en Tableau;
4. Aantoonbare ervaring met het koppelen van data uit Suites voor Sociale Regie aan een datawarehouse en Tableau en het modelleren van deze data;
5. Beschikbaar per 1 mei 2024 voor 16 uur per week;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als data-analist bij een gemeentelijke organisatie (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als data-analist of BI specialist binnen de jeugdhulp (35 punten);
8. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van sociologie (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als data-analist of BI specialist bij een 70.000+ gemeenten (15 punten);
10. Maximaal uurtarief van €95,- exclusief btw/inclusief reiskosten woon-werk verkeer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 in de loop van de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.