Aanvraagnummer: 3179
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 36-40
Tarief: €90 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: geen
Sluitingsdatum: 14-08-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.
We werken minimaal twee dagen op kantoor en de overige dagen vanuit huis.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Technologische Innovatie is op zoek naar een Scrum Master.
Binnen onze directie zijn ca. 50 teams werkzaam. Deze teams worden veelal begeleid door een Scrum master/Agile coach. Hiervoor is een team opgericht binnen de afdeling Technologische Innovatie. In dit team werken 11 Scrum masters/Agile coaches die veelal te vinden zijn bij de ontwikkelteams.
Opdrachtomschrijving
Als Scrum Master kijk je met een frisse blik naar onze werkwijze en processen. Je helpt teams om efficiënter en effectiever te worden in wat zij doen, in het bijzonder doe je wat nodig is om onze teams in staat te stellen om meerwaarde te creëren voor onze klanten.
De werkomgeving is dynamisch en verandert snel. Je krijgt te maken met nieuwe technologieën en met legacy. De teams zijn georganiseerd in ‘waardestromen’, en zijn ieder op een verschillend niveau met agile en agile methodieken bezig. Ben jij diegene die niet alleen de teams maar ook de complexe omgeving eromheen kan motiveren en laten groeien?
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- Agile & Agile principes
- Scrum, Kanban, Scrumban, DevOps
- O365, Sharepoint, Teams en Jira
- Obeya
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Verantwoordelijkheid bij de teams kunnen leggen over de manier van werken, daar waar nodig adviseren en begeleiden.
- Je deinst niet terug voor complexe materie en bent in staat dit helder en overtuigend over te brengen.
- Drive om continu verbeteringen te zien en zelforganisatie te stimuleren van de teams in hun methodieken en werkwijze.
- Afwegingen kunnen maken in beste oplossingen, adviseren en leiding nemen in afstemming met de Product Owners, teams en (daar waar nodig) de IT omgeving.
- Vanuit ervaringen, kennis en kunde in staat zijn om nieuwe ontwikkelingen, signalen en methodieken te kunnen toepassen/aanpassen/optimaliseren binnen het Kadaster.
- Je bent niet bang voor meningen van anderen, maar weet op een constructieve manier samen te werken en zaken voor elkaar te krijgen.
- Je bent in staat om goed te kunnen luisteren en kunt verbindingen leggen tussen mens, werk en organisatie.
Taken
- Faciliteren van (scrum)processen.
- Samenwerken met én coachen van teams, Product Owners en managers.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 30 september 2025 voor 36-40 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Minimaal 3 jaar ervaring met ontwikkeling van digitale producten (c.q. Agile software development).
Minimaal 3 jaar ervaring als Scrum master en/of Agile coach.
Gecertificeerd. Relevante certificering als Scrum master/Agile coach (minimaal PSM1 of equivalent)
Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Ervaring met Obeya is een pré
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Lange termijn resultaatgericht; • Holistisch; • Helicopterview; • Empathisch; • Daadkrachtig; kan zijn/haar overzicht bewaren in een snel veranderende werkomgeving; • In staat om zowel zelfstandig als in teamverband binnen een organisatie te bewegen en acteren; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Teamspeler; • Analytisch vermogen.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
30 %U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
30 %U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 90,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 2 september 2024 in Apeldoorn. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.