Fraud Blocker Toezichthouder / handhaver Sociaal Domein - ZZP Opdrachten

Toezichthouder / handhaver Sociaal Domein

Logo van gemeente de ronde venen met een gestileerde groene en blauwgroen sneeuwvlok naast de tekst.

Aanvraagnummer: 3524
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: De Ronde Venen
Uren per week: 16 - 36 uur
Tarief: €105 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 2024-09-04 09:00:00 agenda 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Opdracht
Als ervaren toezichthouder Sociaal Domein is jouw eerste taak het wegwijs maken van een nieuwe collega. Daarnaast voorkomt sociale zekerheidsfraude en spoor je deze op. Dit doe je door intensief samen te werken met collega’s uit het Sociaal Domein, andere gemeentes, de Sociale Recherche en door deel te nemen aan regionale overleggen met ketenpartners. Je verzamelt en analyseert informatie van meldingen of risicosignalen. Je beoordeelt of deze informatie reden geeft tot rechtmatigheidsonderzoek. Als dat zo is maak je gebruik van verschillende onderzoeksmethoden om informatie te verzamelen en verwerken..

Taken die de toezichthouder uitvoert:

  • je bestudeert dossiers, bespreekt situaties met klantmanager Werk en Inkomen en legt huisbezoeken af;
  • je documenteert deze informatie en adviseert over passende handhavingsmogelijkheden;
  • je adviseert de klantmanagers Werk en Inkomen en consulenten Wmo en Jeugd over fraudesignalering en over het te nemen besluit in het vervolgtraject;
  • waar mogelijk geef je voorlichting aan collega’s over handhaving, naleving en fraudebestrijding;
  • je signaleren knelpunten in de uitvoering en denkt mee over het handhavingsbeleid en de inbedding hiervan in de organisatie.

Je hebt een helicopterview, bent analytisch sterk en weet soepel te schakelen tussen verschillende onderzoeksmethoden. Je bent een kei in communiceren: het voeren van confrontatiegesprekken is bekend terrein voor je en je weet hierin escalaties te voorkomen. Je bent een goede gespreksleider bij huisbezoeken waarbij je ook goed kunt waarnemen.

Vereisten / kock-outcriteria
1. Hbo werk- en denkniveau (richting Sociaal Juridische dienstverlening of handhaving van regelgeving [bv. politie, BOA] of vergelijkbaar);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Participatiewet, Wmo, én Jeugdwet in het kader van handhaving;
3. Kandidaat beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als rechercheur/toezichthouder met controle onderzoeken en/of handhaving van de regelgeving van de Participatiewet binnen een gemeente.

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring als toezichthouder/handhaver binnen de Wmo en/of Jeugd (35 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein van een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Civision (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief BTW/ incuslief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Helicopterview;
  • Analytisch;
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk) zeer sterk (bv i.v.m confrontatiegesprekken);
  • Verbinder;
  • Durven;
  • Secuur. 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt in overleg vervuld op minimaal twee de volgende werkdagen:
Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 september 2024 tussen 12.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 september 2024, voor 14.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 4 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.