Senior medewerker Omgevingsloket

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 3770
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 18-32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 13-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen: dat is Alphen aan den Rijn. Binnen het fysieke domein heeft team Vergunningen, Veiligheid en Inspectie een belangrijke rol bij de omgevingsvergunningen.

Het Omgevingsloket Alphen aan den Rijn (OLA)
Je komt te werken in het team Omgevingsloket Alphen aan den Rijn (OLA). Ons team organiseert de toegang en een soepel proces binnen de scope van de Omgevingswet. Het team bestaat uit medewerkers Omgevingsloket, planjuristen en vergunningverleners. Met jouw komst komt er nog meer stabiliteit in ons team. Wij zijn klantgericht, proactief en zoeken samenwerking op.

Opdracht
Als Senior Medewerker Omgevingsloket heb jij een belangrijke rol in de uitvoering én verbetering van onze dienstverlening op het gebied van de Omgevingswet. Wekelijks krijgen wij +- 90 aanvragen binnen, voornamelijk per mail. Deze variëren van aanvragen voor verbouwingen en verduurzaming van woningen tot vragen over de openbare orde en veiligheid.

Je speelt een belangrijke rol in de doorontwikkeling van ons team OLA. Denk hierbij aan de versteviging van de koppeling met de teams binnen het Fysiek Domein en de informatievoorziening naar buiten toe. Ontwikkel bijvoorbeeld een pagina met veel-gestelde vragen. Heb jij andere ideeën die onze dienstverlening verbeteren? Stel ze voor, spar met je collega’s en implementeer ze.

Wie ben jij?

  • Je hebt een relevante HBO-opleiding, aangevuld met de opleiding ABW 1 en 2;
  • Je hebt lef en weet met je oplossingsgerichte aanpak maximaal resultaat te behalen;
  • Je bent dienstverlenend en werkt graag voor en met klanten;
  • Integriteit staat bij jou hoog in het vaandel;
  • Je bent een sparringpartner voor je directe collega’s;
  • Je bent communicatief sterk met overtuigingskracht;
  • Je hebt vakinhoudelijke kennis en kennis van relevante wet- en regelgeving.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener binnen een gemeente;
2. Aantoonbare werkervaring met initiatiefberaad en omgevingstafel.

Gunningscriteria
3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting bouwkunde (10 punten);
4. Behaalde diploma ABW 1 (20 punten);
5. Behaalde diploma ABW 2 (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener binnen een gemeente (50 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Omgevingsbewust, verbinden, integraal (samen)werken, verantwoordelijkheid.
  • Verantwoordelijkheid: komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen van het eigen handelen.
  • Oordeelsvorming: weegt gegevens om tot realistische beoordelingen te komen.
  • Analytisch vermogen: signaleert problemen en legt verbanden tussen gegevens.
  • Klantgerichtheid: speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers.
  • Kwaliteitsgerichtheid: streeft naar continue kwaliteitsverbetering.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken mogelijk na 3 maanden in overleg).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 september 2024. Kandidaten ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 september 2024 bericht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Opdrachtnemer moet in het handelsregister geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 september 2024, 09:00 uur.