Power BI specialist

Logo van veiligheidsregio utrecht met een gestileerd rood en geel schild naast de naam van de organisatie in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 3788
Organisatie: Veiligheidsregio Utrecht
Locatie: Veiligheidsregio Utrecht
Uren per week: 18 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Opdracht

Binnen de directie Crisisbeheersing van de veiligheidsregio Utrecht bestaat het onderdeel veiligheidsinformatiecentrum (VIC). In het VIC kijken we naar dreigingen die op de veiligheidsregio af komen. Medio volgend jaar worden de meldkamers van de veiligheidsregio’s Gooi & Vechtstreek, Flevoland en Utrecht samengevoegd, meldkamer Midden Nederland. Ook voor het VIC wordt dan het aandachtsgebied het gehele gebied Midden Nederland.    

Om hier invulling aan te geven maken we op dit moment informatie producten die worden getoond in een dashboard. Aan het dashboard worden de volgende eisen gesteld:

  • Het VIC dashboard is online beschikbaar;
  • Het dashboard geeft een actueel beeld van het verzorgingsgebied van de drie veiligheidsregio’s, tezamen Midden-Nederland;
  • Het dashboard maakt gebruik van zowel interne informatiebronnen als externe informatiebronnen;
  • Het dashboard voldoet aan de beveiligingseisen die gesteld zijn binnen de VRU;
  • Het dashboard maakt gebruik van de bestaande autorisatiestructuur;
  • Het dashboard wordt gebouwd in nauwe samenwerking met specialisten van de veiligheidsregio’s Flevoland en Gooi & Vechtstreek;
  • Het dashboard is gebouwd met de Enterprise Power BI omgeving waar de VRU de beschikking over heeft.

Om dit dashboard te kunnen ontwikkelen is het nodig om kennis en ervaring te hebben van Power BI, Power Apps en Azure. Kennis van DAX, Power Query en datavisualisatie is vereist. Daarnaast is kennis van autorisatie management in Power BI service benodigd. Samenwerking met ons business intelligence competence center is een vereiste. Kennis rondom de informatiestromen ten aanzien van crisisbeheersing en de partners is daarbij een pre.

Vereisten/ Kock-outcriteria

  • Aantoonbare werkervaring met Power BI, Power Apps én Power BI Service;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met DAX, Power Query én Datavisualisatie;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 18-36 uur per week.

Gunningscriteria

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met van PowerBI (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met DAX in de afgelopen 5 jaar (10 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Datavisualisatie in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een Veiligheidsregio (30 punten).

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen;
  • Sterk zijn in de communicatie wat kan wel en wat kan niet;
  • Initiatief kunnen nemen in het bedenken van alternatieve oplossingen;
  • Team speler kunnen zijn met collega’s van verschillende afdelingen en andere veiligheidsregio’s.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.

Planning

De digitale gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender is.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.