Aanvraagnummer: 3831
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Gemeente Apeldoorn
Uren per week: 23,5
Tarief: €85 - €110 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: één (1) keer twee (2) jaar
Sluitingsdatum: 10-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Voor de Regio Stedendriehoek zoeken we een senior adviseur Archeologie
- Regioarcheoloog. Als senior adviseur adviseer je binnen ruimtelijke
ontwikkelingen in het kader van een omgevingsvergunning, een
omgevingsplanwijziging of een project. Hiervoor wordt je per gemeente
benaderd en beantwoord je naar maatwerk. Je bent mede
verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud aan archeologische
monumenten en het actueel houden van de archeologische kennis- en
beleidskaart. Daarnaast denk en doe je mee aan het vergroten van de
beleving van de archeologie in de regio.
Binnen de regionale samenwerking voor de regioarcheoloog Regio
Stedendriehoek participeren vijf gemeenten: Brummen, Epe,
Heerde, Lochem en Voorst. De regioarcheoloog werkt voor een grote
regio met een divers landschap: van het stuwwallandschap in het westen
tot aan de IJsselvallei in het oosten.
Als regioarcheoloog verricht je werk voor iedere gemeente binnen het
samenwerkingsverband. Het is dan ook essentieel dat je regelmatig bij
iedere gemeente aanwezig bent om de organisatie en je collega’s op de
werkvloer te ondersteunen en archeologische taken uit te voeren. Je hebt
één vaste standplaats: in Apeldoorn tref je archeologische collega’s
waarmee je vakinhoudelijk kunt sparren.
Het urenaantal bedraagt 1222 uur per jaar, wat neerkomt op een gemiddelde van 23,5 uur per week. Deze inzet mag (in overleg met de opdrachtgever) flexibel plaatsvinden en is ook afhankelijk van drukkere en rustiger perioden in de werkzaamheden.
Verantwoordelijkheden
Wat ga je doen?
Als senior adviseur Archeologische Monumentenzorg krijg je te maken
met de volgende werkzaamheden:
1) advisering in het kader van ruimtelijke ontwikkelingen
2) organiseren van beheer en onderhoud aan archeologische
monumenten
3) actueel houden van de archeologische kennis- en beleidskaart en
meedenken en –doen met het DSO (Digitaal Stelsel Omgevingswet)
4) meedenken en doen aan het vergroten van de beleving van de
archeologie in de regio.
De meeste tijd adviseer je over de inpassing van archeologische waarden
bij ruimtelijke ontwikkelingen. Je begeleidt en beoordeelt archeologische
onderzoeken in het kader van de actualisering van een omgevingsplan
of een omgevingsvergunning en zorgt ervoor dat archeologie als integraal
onderdeel wordt afgewogen bij projecten. Hierbij ga je klantgericht te werk
richting je contactpersonen binnen de verschillende gemeenten. Je legt
de juiste verbindingen tussen je gemeentelijke collega’s, planjuristen,
regisseurs omgevingsvergunningen, projectleiders, archeologische
bedrijven, particulieren en hun opdrachtgevers. Geladen met kennis en
met gevoel voor de integrale context, lever je maatwerk en ben je in staat
continu een afweging te maken op welke wijze archeologie bijdraagt aan
de archeologische ambities per gemeente.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 december 2026 voor 23,5 uur per week. Het urenaantal bedraagt 1222 uur per jaar, wat neerkomt op een gemiddelde van 23,5 uur per week. Deze inzet mag (in overleg met de opdrachtgever) flexibel plaatsvinden en is ook afhankelijk van drukkere en rustiger perioden in de werkzaamheden. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met één (1) keer twee (2) jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
1. Je voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat beschikt over een afgeronde wo-opleiding binnen het archeologisch werkveld. Bovenstaande eis dient te blijken uit het cv.
3. De kandidaat beschikt over een Rijbewijs B.
4. De kandidaat heeft minimaal zes (6) jaar aantoonbare actuele werkervaring in de archeologie, waarvan minimaal één (1) jaar voor een gemeentelijke organisatie. Bovengenoemde eis dient te blijken uit het cv.
5. De kandidaat beschikt over kennis en ervaring als archeoloog binnen de archeoregio 'Utrechts-Gelders zandgebied', zoals benoemd in de Nationale OnderzoeksAgenda Archeologie. Bovengenoemde eis dient te blijken uit het cv.
6. De kandidaat beschikt over actuele kennis van de Erfgoedwet, Omgevingswet en andere relevante wet- en regelgeving. Bovengenoemde eis dient te blijken uit het cv.
7. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met gegevensbeheer, -koppeling en – ontsluiting d.m.v. GIS (bij voorkeur ArcGIS en QGIS). Bovenstaande eis dient te blijken uit een aantoonbaar document die toegevoegd is aan deze vraag.
8. De kandidaat is per jaar in totaal 1222 uur beschikbaar.
9. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
10. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 10 oktober 10.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
60 %1. De kandidaat beschikt over kennis en ervaring als archeoloog binnen de archeoregio 'Utrechts-Gelders zandgebied', zoals benoemd in de Nationale OnderzoeksAgenda Archeologie. - De kandidaat heeft tot 1 jaar werkervaring als archeoloog binnen de archeoregio 'Utrechts-Gelders zandgebied' (0 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar werkervaring als archeoloog binnen de archeoregio 'Utrechts-Gelders zandgebied' (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer werkervaring als archeoloog binnen de archeoregio 'Utrechts-Gelders zandgebied' (5 punten).
40 %2. De kandidaat beschikt over werkervaring binnen een ambtelijk bestuurlijke omgeving. - De kandidaat heeft 1 tot 2 jaar werkervaring binnen een ambtelijk bestuurlijke omgeving (3 punten). De kandidaat heeft 2 tot 3 jaar werkervaring binnen een ambtelijk bestuurlijke omgeving (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer werkervaring binnen een ambtelijk bestuurlijke omgeving (5 punten).
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 85,00
Maximaal: € 110,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- communicatieve vaardigheden
- pro-actief
- (open) klantgerichtheid
- resultaatgericht
- Teamwerker/samenwerking
- oplossingsgericht
- analytisch vermogen
- improvisatievermogen/creativiteit
- omgaan met tegenstellingen
- stressbestendigheid
- motiviatie voor functie
- omgevingsbewustzijn
- adviesvaardig
- zelfstandigheid
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op dinsdag 22 oktober. Gelieve hier rekening mee te houden.