Aanvraagnummer: 4164
Organisatie: Gemeente Zwartewaterland
Locatie: Zwartewaterland
Uren per week: 28 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Opdracht
In Zwartewaterland ontwikkelen we nieuwe methodes om de ondersteuning aan inwoners beter, efficiënter én goedkoper te maken. In jouw rol als jeugdconsulent ga je op basis van de hulpvraag van ouders op zoek naar de achterliggende oorzaken van die hulpvraag. Je gaat in gesprek met het gezin om te zoeken naar passende hulp. Hierbij waak je ervoor dat je niet meegaat ín het gezin; jij staat ze bij vanaf de zijlijn. Je bent niet de hulpverlener, maar de persoon die de hulpverlening, indien nodig, inschakelt. Hiervoor moet je kunnen meebewegen én grenzen stellen.
Geen enkele case is hetzelfde, dus kom je regelmatig gezinnen tegen waarop meerdere domeinen van toepassing zijn. Vandaar dat je naast je kennis van het domein Jeugd beschikt over inzicht in participatie en WMO. Als de situatie erom vraagt signaleer je dat en schakel je met je collega's van de andere teams. Collega’s met verschillende expertises, zoals jeugd- en opvoedhulp, geestelijke gezondheidszorg, cliëntondersteuning, maatschappelijk werk en huiselijk geweld. Als onderdeel van het team Jeugd werk je zeer zelfstandig aan je eigen caseload. Je praktische werkzaamheden bestaan onder andere uit het:
- Plannen en afnemen van gesprekken met inwoners;
- Inventariseren van de zelfredzaamheid en het participatievermogen van de inwoner en het netwerk;
- Opstellen van passende en haalbare plannen van aanpak;
- In beeld brengen van de betrokkenen en acties uitzetten;
- Controleren van de voorgang en resultaten van de acties;
- Regisseren van netwerkoverleggen met én voor de jeugdigen;
- Regie nemen bij crisissituaties in samenwerking met de procesregisseur Veiligheid.
Wat ons betreft is het logisch dat je over een uitmuntend empathisch vermogen beschikt. Goed kunnen luisteren naar en inleven in wat er nodig is, behoort immers tot de kern van je werkzaamheden. Je communiceert makkelijk met mensen van verschillende niveaus en met verschillende achtergronden. Daarnaast ben je in staat objectief te oordelen over situaties en waar nodig stap je over je eigen normen en waarden heen. Bijvoorbeeld wanneer die in een gezin afwijken van die van jou, maar geen negatieve impact hebben op de kinderen. En uiteraard beschik je over een flinke dosis stressbestendigheid. Daarnaast heb je:
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van pedagogiek, SPH of MWD;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in jeugdconsulent / casemanager jeugd binnen een zorgorganisatie of gemeente;
3. In het bezit van een SKJ registratie (vermeld het nummer en verloopdatum in het cv).
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in jeugdconsulent / casemanager jeugd binnen een zorgorganisatie of gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen een wijkteam (35 punten);
6. Aantoonbare kennis van de jeugdwet (25 punten).
Competenties
Wij vinden het belangrijk dat medewerkers van het sociaal domein deskundig, resultaatgericht, innovatief, zelfstandig zijn en ook goed kunnen samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja, een dag in de week thuiswerken is mogelijk waarbij de thuisdynamiek niet leidend mag zijn. Fysieke aanwezigheid moet tijdens je werkdagen mogelijk blijven.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 9 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.