Juridisch Adviseur Handhaving En Omgevingsvergunningen

Logo van de gemeente Montfoort met een wapen met centraal schild geflankeerd door twee leeuwen met daarboven een kroon.

Aanvraagnummer: 4319
Organisatie: Gemeente Montfoort
Locatie: Montfoort
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie onderdeel
Gemeente Montfoort is een mooie gemeente in het Groene Hart. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is 'gewoon bijzonder en bijzonder gewoon'. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat de uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en een adjunct-directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.

Opdracht
Jij zet je in op het gebied van omgevingsvergunningen en handhaving. Je adviseert over juridisch complexe vergunningendossiers en over de toepassing van handhavingsmiddelen. Je verzorgt de follow-up van het gebiedstoezicht en de bouwinspecties. Bijvoorbeeld door op te treden tegen onveilige of illegale bewoning. Ook stel je handhavingsbesluiten op en behandel je bezwaar- en beroepschriften. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente in en buiten rechte.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar werkervaring als juridisch adviseur op het gebied van bestuurs-/omgevingsrecht;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad;
3. Een afgeronde opleiding in de Rechten op HBO- of WO-niveau;

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een kleine gemeente (<30.000 inwoners) (30 punten);
5. Bereidheid om minimaal 2 dagen per week op locatie te werken (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring rondom de Omgevingswet (20 punten);
7. Tarief lager dan €100,- (20 punten).

Competenties
- Communicatief vaardig
- Analytisch sterk
- Resultaatgericht
- Creatief
- Betrokken
- Schrijfvaardig
- Bestuur sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober tussen 13:00 en 17:00 uur en vinden fysiek plaats. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 oktober 2024, 16:00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.