Aanvraagnummer: 4784
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-12-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren op de opdracht, maar als de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
In verband met zwangerschapsverlof zoekt het team Communicatie een plaatsvervangend teamleider/strategisch communicatieadviseur met ervaring in het adviseren van het College van B&W. Een professional die de onlangs ingezette communicatiekoers doorzet en samen met het team tot een succes maakt. Als plaatsvervangend teamleider strategisch communicatieadviseur ben jij een gedegen sparringpartner en coach voor onze communicatieadviseurs en breng je veel expertise met je mee over (strategische) advisering bij communicatievraagstukken en de woordvoering van bestuur. Daarnaast heb je ervaring met het aansturen of coördineren van teams. Je staat als adviseur stevig in je schoenen, je bent in staat complexe materie snel te doorgronden, je stelt zelfstandig plannen op en voert deze ook uit. Daarbij word je ondersteund door mensen uit het team.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van een communicatieteam in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Strategisch Adviseur voor bestuurders en/of college van B&W in de afgelopen 10 jaar (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij een gemeente;
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij ontwikkelingstrajecten (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch communicatieadviseur met het adviseren van college van B&W in de afgelopen 8 jaar (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen én uitvoeren van strategisch communicatieadvies (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie binnen een overheidsinstantie (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor 36 uur per week (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Analytisch vermogen;
- Inlevingsvermogen: (bestuurlijk) sensitief en omgevingsbewust; Politieke sensitiviteit;
- Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
- Resultaatgericht;
- Samenwerker;
- Initiatiefrijk en proactief;
- Representatief en zichtbaar;
- Goede ideeën weten om te zetten naar concrete acties;
- Oplossingsgericht;
- Kan op meerdere borden tegelijk schaken;
- Is proactief en flexibel in een organisatie die continu aan verandering onderhevig is.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen nader te bepalen
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 november 2024 tussen 12.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 13 november 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor opdrachtgever.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
6. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor discriptatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.
o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 11 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.