Aanvraagnummer: 5111
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 8 uur
Tarief: €98 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Je geeft leiding aan het project opvang Oekraïners in de gemeente Hardenberg en fungeert als eerste aanspreekpunt voor het project, zowel intern als extern. Je draagt zorg voor de huisvesting van 400 – 500 ontheemden op 2 of 3 locaties in de gemeente Hardenberg. Je stroomlijnt de vergunningsverleningen op alle aspecten. Je draagt zorg voor de overdracht van het project naar een beheersorganisatie. Zo lang als dat er geen overdracht naar een beheersorganisatie heeft plaatsgevonden, zorg je voor de leefbaarheid, beheersbaarheid en veiligheid op en rond een opvanglocatie. Je geeft uitvoering aan het plaatsen van mobile homes en/of flexwoningen op nog nader te bepalen/aan te wijzen locaties. Je houdt je verder ook bezig met:
- Risicoanalyse: Het identificeren en beoordelen van potentiële risico's en gevaren;
- Veiligheidsbeleid: Het ontwikkelen, implementeren en handhaven van veiligheidsbeleid en procedures;
- Toezicht houden: Toezicht houden op de naleving van veiligheidsvoorschriften en -procedures;
- Noodplannen: Het opstellen en testen van noodplannen en evacuatieprocedures;
- Samenwerken: Samenwerken met externe instanties zoals brandweer en politie;
- Evaluatie: Het periodiek evalueren van veiligheidsmaatregelen en -processen om effectiviteit te waarborgen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met huisvesting van ontheemden;
3. Aantoonbare werkervaring met vergunningsverleningen voor ontheemden;
4. Aantoonbaar minimaal 5 zelfstandige locaties gerealiseerd voor opvang ontheemden in ten minste twee of drie gemeenten uit de regio (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Aantoonbare werkervaring met logistieke processen, omgevingsveiligheid en crisismanagement op het gebied van huisvesting van ontheemden;
6. Uurtarief maximaal € 98,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en verblijfskosten.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Openbaar bestuur/Bestuurskunde, Milieukunde, Bouwkunde (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met leefbaarheid, beheersbaarheid en veiligheid op en rond een opvanglocatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met samenwerken met externe instanties zoals brandweer en politie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten);
10. Aantoonbare kennis van het Asielbeleid (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Leidinggeven;
- Stressbestendig;
- Besluitvaardig;
- Daadkrachtig;
- Samenwerkingsgericht;
- Zelfstandig;
- Sociaal- en communicatief vaardig.
Benodigd aantal professionals
1-3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 3 december 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.