Aanvraagnummer: 5483
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 24 uur
Tarief: €0 - €130 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met veel mogelijkheden. We werken volgens de “Purmerendse manier”, waarbij onze inwoners centraal staan. Dat betekent dat we ons voortdurend afvragen: wat is de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? We denken in kansen en mogelijkheden en hechten waarde aan creativiteit, een informele aanpak en verbinding met de omgeving.
Opdracht
Wij zoeken tijdelijk versterking voor het team grondzakenjuristen. Als senior grondzakenjurist adviseer je de projecten en organisatie omtrent de juridische positie van de gemeente bij grond- en vastgoedtransacties. Je werkzaamheden omvatten onder andere:
- Exploitatieovereenkomsten (anterieure en posterieure), intentieovereenkomsten en andere grondovereenkomsten.
- Overeenkomsten voor aan- en verkooptransacties, aan- en verhuurtransacties, zakelijke rechten, enzovoort.
- Overeenkomsten die de positie van de gemeente als eigenaar borgen.
Daarnaast zorg je voor correspondentie over deze activiteiten. Indien nodig adviseer je direct aan de bestuurder en stel je B&W- en raadsvoorstellen op.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde juridische opleiding op minimaal wo-bachelorniveau;
2. Beschikbaar per 1 januari 2025, voor 24 uur per week.
Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar werkervaring als jurist grondzaken in de afgelopen 8 jaar (30 punten);
4. Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist bij een gemeente (20 punten);
5. Werkervaring met het opstellen van intentie- en anterieure overeenkomsten (duidelijk benoemd in het cv) (20 punten);
6. Werkervaring met het opstellen van een grondexploitatieplan (20 punten);
7. Een uurtarief van maximaal €130,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Analytisch sterk;
- Resultaatgericht;
- Politiek/bestuurlijk sensitief;
- Flexibel.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag. Er wordt gewerkt waar nodig voor resultaten voor de stad. Dit kan op locatie zijn, maar thuiswerken is mogelijk wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De digitale sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdag 18 december tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 16 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Indien opdrachtnemer personeel beschikbaar stelt, moet deze geregistreerd staan in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee te nemen voor zakelijke contacten. Hetzelfde geldt voor een laptop of tablet.
- Parkeer- en reiskosten worden niet vergoed. Het geoffreerde uurtarief is inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
Reactietermijn
Je kunt reageren tot vrijdag 13 december 2024, 09.00 uur.