Fraud Blocker Handhavingsjurist Omgevingswet / APV | Gemeente Kampen | ZZP

Handhavingsjurist Omgevingswet / APV

Tekst "Kampen" in blauw lettertype met een gestileerde "K" in een blauw schild aan de rechterkant.

Aanvraagnummer: 5485
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot en met 30 juni 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie

Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in om samen met de inwoners goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers een mooie omvang: groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen.

Opdracht

Als jurist handhaving houd je je bezig met het beoordelen van handhavingsverzoeken, gedoogbeschikkingen en afwijkingsbesluiten. Hierbij adviseer je over juridische vraagstukken op het terrein van omgevingsrecht en APV. Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, verzoeken om voorlopige voorzieningen en zienswijzen. Je stelt verweerschriften en pleitnota’s op en vertegenwoordigt het college van de gemeente Kampen bij bezwaar- en beroepsprocedures.

Werkzaamheden als handhavingsjurist:

  • Behandelen en begeleiden van handhavingsprocedures;
  • Opstellen van brieven over complexe handhavingszaken en aanschrijvingen in het kader van de Omgevingswet, APV en bijzondere wetten;
  • Adviseren over bestuursrechtelijke en strafrechtelijke stappen voortvloeiend uit regelgeving en handhavingsbeleid;
  • Adviseren over invorderen van bestuurlijke geldschulden;
  • Behandelen van klachten van burgers en ondernemers;
  • Fungeren als vraagbaak voor (bouw)regelgeving en bestuursrechtelijk optreden;

Vereisten

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Werkervaring met hoger beroepsprocedures;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring en kennis op het gebied van handhaving van de Wabo/Omgevingswet, Activiteitenbesluit, APV en bijzondere wetten;

Gunningscriteria

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting Rechten (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring en kennis op het gebied van handhaving van de Wabo/Omgevingswet, Activiteitenbesluit, APV en bijzondere wetten (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met adviseren in een bestuurlijke omgeving (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als handhavingsjurist APV in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Goed samenwerken en afstemming kunnen onderhouden met betrokkenen en belanghebbenden;
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Overtuigingskracht en het vermogen juridische expertise toegankelijk te maken voor niet-juristen;
  • Omgevingsbewustzijn en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever.

Aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de werkdagen maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.

Planning

De gesprekken met de opdrachtgever zijn gepland in week 51. Kandidaten ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist;
  • Een integriteitsverklaring/geheimhoudingsverklaring is vereist;
  • Een uittreksel uit het Handelsregister (KvK) is vereist;
  • Een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) kan worden gevraagd;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient dit conform Waadi geregistreerd te zijn.

Reactietermijn

De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot vrijdag 13 december 2024, 09.00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

5485 - Handhavingsjurist Omgevingswet / APV