Fraud Blocker Projectleider Implementatie systeem Sociaal Domein | ZZP

Projectleider Implementatie systeem Sociaal Domein

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 5539
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 12-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) voert met ruim 900 medewerkers gemeentelijke taken uit en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. SWO werkt voor twee verschillende gemeenten en is centraal gelegen en goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer. Meer informatie: www.werkenbijdeswo.nl.

Opdracht
De SWO heeft in 2024 een aanbesteding uitgevoerd voor de vervanging van het huidige systeem in het sociaal domein. De aanbesteding is gewonnen door Blinqt met het product X-Works. De implementatie is in volle gang, inclusief technische onderdelen, conversie, standaardisatie en adoptie. Momenteel richten we ons op het domein inkomensvoorziening, gevolgd door Jeugd en WMO. Voor deze complexe veranderopdracht trekken we een externe projectleider aan.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement in de afgelopen 10 jaar.
3. Ervaring als projectleider van ICT-migraties bij een gemeente (infrastructuur/applicaties).
4. Werkervaring binnen het sociaal domein.
5. Beschikbaarheid per 2 januari 2025, zonder geplande vakanties.

Gunningscriteria
6. Minimaal 6 jaar werkervaring binnen een gemeente (35 punten).
7. Didactische vaardigheden als trainer/coach i.v.m. standaardisatie en adoptie (35 punten).
8. In bezit van een Prince2 Foundation certificaat (25 punten).
9. Persoonlijke motivatie geschreven door de kandidaat zelf (5 punten).

Competenties

  • Gedreven, resultaatgericht en oplossingsgericht.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en schakelen tussen niveaus binnen de organisatie en leveranciers.
  • Positief coachen, ondersteunen en overtuigen van collega’s.
  • Verbinder tussen ICT en klantdomeinen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 op basis van de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag t/m vrijdag (32 uur per week). De dinsdag is een vaste werkdag vanwege de stuurgroepvergadering. Hybride werken is niet mogelijk.

Planning
Gesprekken met de opdrachtgever vinden plaats op maandag 16 december. Uitgenodigde kandidaten ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang.

Reactietermijn
U kunt reageren tot donderdag 12 december 2024, 09.00 uur.