Fraud Blocker Senior Beleidsadviseur Vastgoed Opvanglocaties | ZZP

Senior Beleidsadviseur Vastgoed Opvanglocaties

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 5712
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 06-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn flexibel en werken doelgericht voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent, zijn er vele mogelijkheden om te groeien. Onze medewerkers hebben een open blik en stellen kritische vragen. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren wordt geconfronteerd met complexe vraagstukken. We houden deze zo eenvoudig mogelijk. Door bij de kern van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun rol is. Ze voelen zich medeverantwoordelijk voor de oplossing.

Onze organisatie ontwikkelt zich continu op een natuurlijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die daadkrachtig, ondernemend en besluitvaardig te werk gaan, passend bij onze organisatie.

Opdracht
Je gaat als beleidsadviseur vastgoed aan de slag met vraagstukken rond opvanglocaties voor Oekraïense vluchtelingen. Deze locaties worden door de gemeente geëxploiteerd. Het behoud van bestaande locaties is belangrijk, en er wordt een uitbreiding verwacht in 2025, die contractueel goed geregeld moet worden.

De gemeente Gooise Meren zoekt tevens naar opvanglocaties voor reguliere vluchtelingen, die worden beheerd door het COA. Momenteel is er één tijdelijke locatie hiervoor.

Je richt je op het zoeken, beoordelen en vastleggen van vastgoedlocaties die geschikt zijn voor opvang. Je bent penvoerder van voorstellen aan het college en de gemeenteraad en organiseert de besluitvorming. Als een locatie is gevonden, stel je overeenkomsten op in samenwerking met collega’s, zoals vastgoedjuristen. Hierna onderhoud je contact met vastgoedeigenaren en houd je toezicht op de naleving van de overeenkomsten. Bij afschaling of sluiting behandel je de vastgoedvraagstukken die daarmee samenhangen.

Je werkt binnen de afdeling Mens en Omgeving, in het team Vastgoed en Grondzaken, dat verantwoordelijk is voor portefeuillebeheer, onderhoudskaders en afspraken over inzet van vastgoed. Dit is een dynamische omgeving waarin samenwerking en een goede sfeer centraal staan.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  • Een afgeronde opleiding makelaardij of vastgoedkunde op minimaal hbo-bachelorniveau.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior medewerker vastgoed bij een gemeente.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior projectleider of beleidsadviseur voor Oekraïense vluchtelingenopvang bij een gemeente.

Gunningscriteria

  • Ervaring met onderhandelen over vastgoedcontracten (20 punten).
  • Ervaring met huisvesting van vluchtelingen/statushouders (20 punten).
  • Ervaring met haalbaarheidsstudies en/of businesscases (20 punten).
  • Ervaring met kostencalculaties van verbouwingen in de utiliteitsbouw (20 punten).
  • Ervaring met het schrijven van bestuurlijke voorstellen en adviezen (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan hoe je aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen;
  • Goed kunnen adviseren en onderhandelen;
  • Zelfstandig en proactief werken;
  • Plannings- en organisatievaardigheden;
  • Samenwerken en actief contact zoeken;
  • Omgaan met conflicten;
  • Omgevingsbewust en politiek sensitief zijn;
  • Goede communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling);
  • Digitale vaardigheid.

Functieschaal
Ingeschaald in schaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
In overleg te bepalen.

Gooise Meren hanteert hybride werken, met een richtlijn van 50/50 verdeling tussen thuis en kantoor. Vergaderingen vinden plaats via MS Teams. Als fysieke aanwezigheid nodig is, wordt flexibiliteit verwacht.

Planning
De gesprekken bij de gemeente vinden plaats op dinsdag 24 december tussen 9.30 en 12.00 uur. Uiterlijk maandag 23 december 2024 krijgen de uitgenodigde kandidaten bericht.

Overige informatie

  • Bij gunning moet een recente VOG worden overlegd; de kosten zijn voor de opdrachtnemer.
  • De integriteitsverklaring moet binnen 24 uur na gunning worden aangeleverd.
  • Maandelijks wordt achteraf het aantal gewerkte uren opgegeven.
  • De opdracht kan worden uitgebreid tot maximaal 32 uur per week.
  • Parkeer- en reiskosten worden niet vergoed.
  • Het uurtarief staat vast tot 1 januari 2026, daarna maximaal 2,5% jaarlijkse aanpassing.
  • Uitzend-/inleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor fiscale zekerheid, zoals een G-rekening en NEN-certificering.
  • 'Bring your own device': de opdrachtnemer verzorgt eigen telefoon en laptop.
  • Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient dit conform Waadi in het handelsregister te staan.

Reactietermijn
U kunt reageren tot donderdag 19 december 2024, 09.00 uur.