Fraud Blocker Financieel adviseur sociaal domein | Freelance Opdrachten

Financieel adviseur sociaal domein

Logo van de gemeente wassenaar met de naam "gemeente wassenaar" met daarboven een kleurrijk wapen.

Aanvraagnummer: 6052
Organisatie: Gemeente Wassenaar
Locatie: Wassenaar
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 16-12-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Je komt te werken voor een kleine, bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. Het heeft een diverse bevolking; één op de vijf inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een gevarieerde gemeente met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.

Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jij een aanwinst bent voor Wassenaar.

Opdracht
De gemeente is op zoek naar een financieel adviseur voor het sociaal domein. Je bent de spil in financiële vraagstukken voor het sociaal domein op het gebied van de Wmo, jeugd, werk, inkomen, zorg, onderwijs, cultuur, sport, gezondheid, kinderopvang, welzijn en subsidies. Op dit gebied werkt de gemeente Wassenaar veel samen met collega-gemeenten in de Haagse regio.

Je adviseert collega’s, het management en het bestuur over financieel beleid en ondersteunt in de ontwikkeling van Planning & Control-producten (P&C). Samen met collega’s van financiële en andere eenheden houd je het overzicht. Je maakt deel uit van een klein financieel team (ongeveer 10 fte). Naast advisering voer je ook administratieve werkzaamheden uit zoals correcties, begrotingswijzigingen, financiële opstellingen en analyses.

Met ingang van 1 januari stappen we over naar een nieuw financieel systeem (PINK). Het is een pré als je dit systeem kent en kunt helpen bij een soepele implementatie door gebruikers actief te begeleiden.

Hoofdtaken en verantwoordelijkheden
- Financieel adviseren: zorgen dat de basis van de financiële advisering in orde is;
- Verandermanagement: begeleiden van de eenheid en medewerkers bij veranderingen en het versterken van de bereidheid om aanpassingen te omarmen.

Vereisten
1. Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het sociaal domein van een gemeente (25 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiële beleidsadvisering en het opstellen van P&C-producten binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (25 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke wet- en regelgeving (BBV) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met PINK, benoem waar deze is opgedaan (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als financieel adviseur met verandermanagement, noem hier een concreet voorbeeld van (10 punten);
8. Uiterlijk 16 december 2024 beschikbaar voor 24 uur per week (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent flexibel;
- Je bent analytisch;
- Je denkt in oplossingen en maakt besluiten;
- Je bent op de hoogte van actuele financiële wetgeving en weet indien nodig de vertaalslag te maken naar de gemeentebegroting;
- Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op donderdag en 2 van de volgende werkdagen: maandag t/m woensdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op maandag 2 december 2024 van 11.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 29 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
- Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten heeft lopen gedurende de inhuurperiode, inclusief deze huidige opdracht. Geacht wordt de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

De reactietermijn voor deze aanvraag loopt tot woensdag 27 november 2024, 09.00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6052 - Financieel adviseur sociaal domein