Aanvraagnummer: 7587
Organisatie: Gemeente Meppel
Locatie: Meppel
Uren per week: 28 tot 32 uur uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1 oktober 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Meppel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Meppel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
Met relevante teksten, beelden en video’s weet je doelgroepen te activeren en zet je aan tot dialoog. Je ondersteunt en faciliteert collega’s bij de inzet van online en offline communicatiemiddelen. Je werkt nauw samen met je communicatiecollega’s en met de inhoudelijk verantwoordelijke collega’s, zodat de verbinding tussen gemeente en samenleving via de juiste (online)communicatiekanalen en op het juiste moment tot stand komt.
Wat ga je doen?
- Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor passende en tijdige communicatie. Je helpt de organisatie door het maken van passende content off- en online binnen de vastgestelde kaders (zoals B1, toegankelijkheid en huisstijl).
- Je schrijft graag en makkelijk en kent de juiste ins- en outs voor het creëren van teksten en beelden voor de diverse kanalen, zoals de wekelijkse gemeentelijke
advertentie in het huis-aan-blad en social-media. We werken binnen de gemeente Meppel met Canva en OBI4wan. - Je onderhoudt contacten met zowel interne (communicatie-)collega’s als externe partijen (video productie, fotograaf, tekstschrijvers) en zorgt voor de coördinatie van drukwerk en andere communicatiemiddelen.
- Je ondersteunt de communicatie collega’s en je denkt mee over de uitvoering van diverse communicatie-uitingen voor verschillende projecten.
- In geval van crisissituaties ben je beschikbaar in de avonden of weekenden voor het maken en aansturen van communicatiemiddelen.
Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting communicatie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente.
Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker in de afgelopen 8 jaar binnen een overheidsinstelling (55 punten);
4. Aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker met zowel on- als offline communicatie (45 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent enthousiast, een doorzetter en resultaatgericht;
- Je vindt samenwerken vanzelfsprekend en je zoekt actief verbinding met collega’s om hoogwaardige en integrale dienstverlening te leveren;
- Initiatiefrijk, creatief en praktisch ingesteld. Je staat stevig in je schoenen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8-9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag, dinsdag en donderdag zijn vaste werkdagen
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 maart 2025 vanaf 09.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.