Fraud Blocker Beleidsmedewerker armoede en schulden | Freelance Opdracht

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Beleidsmedewerker armoede en schulden

Logo van 's-hertogenbosch met gestileerde blauwe figuren boven de naam van de stad, met daaronder een vereenvoudigd watermotief.

Aanvraagnummer: 7635
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente 's Hertogenbosch
Locatie: s-Hertogenbosch
Uren per week: 32 per week
Tarief: 75 - 90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 2x3 maanden
Sluitingsdatum: 17-03-2025 12:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving

In verband met verschuivingen binnen het team zijn we op zoek naar versterking. Het gaat om een tijdelijke functie van zes maanden met een mogelijkheid tot verlenging tot het einde van het jaar (2025). In een klein en hecht team zetten we ons elke dag in om de bestaanszekerheid van inwoners met een laag inkomen te vergroten.

Als ā€˜beleidsmedewerker armoede en schuldenā€™ zet je je elke dag in voor inwoners die te maken hebben met geldzorgen. Dit doe je niet alleen, maar samen met de maatschappelijke partners die elkaar vinden in het netwerk ā€™s-Hertogenbosch tegen Armoede (STA). Als

beleidsmedewerker ben je actief onderdeel van dat netwerk. Voor de subsidiepartners binnen dit netwerk ben jij aanspreekpunt en gesprekspartner in de gehele cyclus van subsidieverlening, monitoring en vaststelling. Daarnaast denk je in de volle breedte mee hoe we onze eigen dienstverlening aan inwoners kunnen verbeteren. Jouw focus komt te liggen op ā€œde voorkantā€, zoals preventie, vroegsignalering en snelle hulp om erger te voorkomen. Daarbij trek je veel op met de teamleider van het gemeentelijke loket Eerste Hulp Bij Geldzaken (EHBG), maar sta je bijvoorbeeld ook in goed contact met de woningcorporaties.

Verantwoordelijkheden

-Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Als accounthouder voor de subsidiedossiers op het gebied van armoede ben je met een zakelijke maar ook warme benadering verantwoordelijk voor een zorgvuldige uitvoering van de subsidiecyclus.

-Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  In de werkgroep ā€˜Woonlasten, armoede en schuldenā€™ maak je samen met de woningcorporaties (uitvoerings-)afspraken om oplopende huurachterstanden en schulden te voorkomen.

-Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Binnen het comitĆ© van het STA werk je actief samen om dit netwerk levend en sterk te houden.

-Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Met de teamleider EHBG ben je continu op zoek naar kansen om de loketfunctie van EHBG te versterken en om via vroegsignalering en met hulp van de sociaal raadslieden meer impact te maken.

-Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  Waar nodig spring je in en bij op andere onderwerpen en/of opkomende vraagstukken en werkzaamheden.

De afdeling

Je komt te werken in een klein en hecht team. In het team zitten, naast jou, drie beleidsmedewerkers, twee kwaliteitsmedewerkers en de afdelingssecretaresse. Daarnaast werken we nauw samen met de uitvoerende teams op de afdeling. De afdeling richt zich op

lokale inkomensondersteuning en bemant daarnaast de sluitende keten van schulddienstverlening. We zijn goed georganiseerd en hebben de basis op orde, waarbij we ernaar streven om landelijk voorop te blijven lopen met innovatieve inzichten en ontwikkelingen.

Je werkt voornamelijk op het stadskantoor, maar je hebt ook afspraken buiten de deur. Daarnaast zijn we flexibel met thuiswerken.


Kandidaatomschrijving

Als persoon ben je gemakkelijk benaderbaar en toegankelijk. Daarnaast blink je uit met je proactieve en pragmatische handelswijze en de positieve energie die jij meebrengt. Je denkt

van buiten naar binnen, je hebt een bestuurlijk-politieke antenne, je bent analytisch sterk en goed in het verwoorden van beleidsmatige vraagstukken. Affiniteit met het thema en de doelgroep vanuit eigen ervaring vormt een prƩ.


Eisen

Voorwaarden voor deelname
Opleidingsniveau
Kandidaat heeft minimaal een HBO bachelor diploma. Werkervaring
1-3 jaar recente werkervaring als beleidsmedewerker in de laatste 5 jaar. Competenties
Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Heeft bestuurlijke en politieke affiniteit.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Opleidingsrichting
Kandidaat heeft opleidingen of cursussen gevolgd die raakvakken hebben met het beleidsveld van deze opdracht.
Weging: 15 %

Werkervaring
Aantoonbaar werkervaring met het armoede- en schuldenbeleid
Weging: 30 %

Woon-werk afstand
Woont binnen een straal van 60 KM in de buurt van de opdracht.
Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling
Weging: 25 %

Interviewplanning

''Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!