Fraud Blocker Financieel adviseur Sociaal Domein

Financieel adviseur Sociaal Domein

Logo van wijdemeren, met gestileerde blauwe tekst met daaronder groene en aqua abstracte watervormen.

Aanvraagnummer: 687
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 16-36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 22-04-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een ervaren financieel adviseur in het sociaal domein. De gemeente stond in 2023 onder preventief toezicht van de provincie Noord-Holland en is d.m.v. een financieel herstelplan gekomen tot een reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting 2024-2027. Ook voor het sociaal domein is een opgaaf opgenomen die gerealiseerd moet worden. Naast de (reguliere) dagelijkse advisering van de teams in het sociaal domein wordt van de adviseur dus ook verwacht dat hij/zij het team ondersteunt in de zoektocht naar middelen om invulling te geven aan de  tot een reëel en structureel sluitende begroting.

De eerste periode van de opdracht wordt een inzet van 16 uur per week gevraagd. Vanaf 1 juli opbouwend naar 36 uur per week.

Werkzaamheden:

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Adviseert over vraagstukken binnen het sociaal domein;
  • Voert periodiek budgetgesprekken;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk. Je bent:

- flexibel
- stressbestendig
- creatief
- collegiaal
- analytisch

Gunningscriteria (weging)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
5. Aantoonbare kennis / werkervaring van/met gemeentefinanciën/ BBV (benoem dit duidelijk in het CV) (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van P&C producten bij een gemeentelijke instelling (20 punten).


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 16 (maandag 15 april 2024 tm 19 april 2024). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.