Fraud Blocker Senior Medewerker uitkeringsadministratie

Senior Medewerker uitkeringsadministratie

Logo van de gemeente veenendaal met een gestileerde blauwe 'v' naast het woord "gemeente veenendaal" in grijs.

Aanvraagnummer: 737
Organisatie: Gemeente Veenendaal
Locatie: Veenendaal
Uren per week: 28 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Binnen het team Werk & Inkomen zijn we op zoek naar een collega medewerker uitkeringsadministratie. Als medewerker uitkeringsadministratie zorg je er voor dat de juridische besluiten over het recht, de hoogte en de duur van bijstandsuitkeringen en aanverwante reglingen financieel administratief worden verwerkt. Daarnaast verwerk je maandelijks de uitkeringsmutaties m.b.t. het inkomen en/of de woon-leefsituatie.  De collega waarnaar wij op zoek zijn beschikt zowel over financieel administratieve kennis en vaardigheden, als over sociaal juridisch inzicht. Je werkt daarbij zowel op kantoor als thuis waarbij je verbinding houdt met je collega’s in het team en de rest van de organisatie.

Werkzaamheden:

  • Verwerken van besluiten in uitkeringscomponenten;
  • Doorvoeren van mutaties in uitkeringsdossiers;
  • Maandelijkse verwerking van (inkomens) mutaties aan de hand van controles (inkomsten opgaven, belastingsignalen, wijzigingen, signalen van het inlichtingenbureau);
  • Signaalfunctie richting fraude- inkomensbeheer en klantmanagement;
  • Maken van terugvorderings-, uitkerings- en beëindigingsberekeningen;
  • Uitvoeren van loonbeslag;
  • Controleren en verwerken van lijstwerk, zoals toeslagen belastingdienst, inhoudingen en indexeringen;
  • Maken van renteberekeningen Nbz Tozo;
  • Zorgen voor de afdracht van loonheffing;
  • Verwerken van de betalingsrunnen;
  • Het voeren van (telefonische) klantgesprekken t.b.v. de uitleg van berekeningen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 11 april 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Competenties

  • Cijfermatig;
  • Nauwkeurig.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde mbo opleiding in de richting van administratie en of juridisch (15 punten);
4. Certificaat/diploma financieel medewerker uitkeringsadministratie (30 punten) ;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente of uitvoeringsdienst (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met suite4werk&inkomen (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 april 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).