Aanvraagnummer: 1349
Organisatie: null
Locatie: Nationale Politie
Uren per week: 24
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 2x 12 maanden
Sluitingsdatum: 20-05-2024 08:00
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De politie staat voor de uitdaging om ca. 400 af te stoten gebouwen en 350 vastgoedprojecten te plannen. Bij deze planningsopgave is de onderlinge samenhang van de projecten een uitdaging. Daarbij speelt niet alleen de samenhang tussen de projecten een rol maar ook de koppeling van de planning aan de beschikbaarheid van projectleiders, financien, werkzaamheden van de facilitaire dienst, onderhoudsplannen, ICT-projectleiders, communicatie met basisteams
en gemeenten.
In het huisvestingsplan is de totale ontwikkeling van de portefeuille opgenomen. Kwantitatief laat het huisvestingsplan een reductie zien, wat bestaat uit een combinatie van afstoot, verbouw en nieuwe gebouwen.
Het huisvestingsplan is opgesteld om een antwoord te bieden aan veranderingen als gevolg van de reorganisatie zoals clustering van Robuust Basisteams (RBT), efficiëntere organisatie van uitvoeringsprocessen en een verdere optimalisering van de dienstverlening aan de burger, vragen om een herbezinning. Daarnaast is er ook rekening gehouden met ontwikkelingen in de samenleving, zoals verdergaande digitalisering, informatisering en een meer veeleisende en kritische burger. Deze veranderingen en ontwikkelingen samen gaven aanleiding om binnen de politie de huisvesting op een andere manier te organiseren.
Dit betekent zowel iets voor de plaats waar een medewerker (totaal >60.000) werkt (ligging, gebouw), de fysieke omgeving waarin hij/zij werkt (werkplek en faciliteiten) als voor de manier waarop wordt gewerkt (houding, cultuur, gedrag). Bovendien is er bepaald om op de huisvestingslasten te besparen en te conformeren aan de duurzaamheidsdoelstellingen vanuit het Rijk.
Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Voor deze opdracht is een BetrouwbaarheidsOnderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Doelstelling
Als planner draag je bij aan:
Het opstellen van een meerjaren projectenkalender 2024-2042. De projectenkalender is de verzameling van alle projecten uit het huisvestingsplan die met elkaar in verband zijn gebracht. Het verband tussen projecten bestaat uit een oorzakelijke relatie in de activiteiten (bijvoorbeeld: afstoot en nieuwbouw).
Het opstellen van de jaarschijven, waarin de projecten en middelen worden beschreven en zijn afgestemd op de beschikbare capaciteit. De beschikbare capaciteit (mensen) moet in beeld worden gebracht met de per project benodigde capaciteit naar type project.
Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender op basis van analyses en evaluaties. Tijdens het opstellen van de projectenkalender moeten tussentijdse wijzigingen worden verwerkt en worden beoordeeld in het kader van de totale projectenplanning. Het zorgdragen van aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting.
De aansluiting richt zich op het synchroniseren van milestones. De planning van de oplevering van de bedoelde rapportage loopt gelijk aan de intern gehanteerde P&C–cyclus voor de begroting. Onderdeel van de werkzaamheden is het tussentijds opstellen van verantwoordingsrapportages.
Verantwoordelijkheden
- Het op-/bijstellen van de meerjaren projectenkalender 2024-2042
- Het op-/bijstellen van de jaarschijven
- Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender op basis van analyses en evaluaties.
- Het zorgdragen van aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting.
- Opstellen van periodieke verantwoordingsrapportages
Contacten
Je werkt nauw samen met projectleiders, projectcontrollers, assetmanagers en medewerkers van het cluster informatiecentrum.
Opleiding
- Een volledig afgeronde en erkende HBO of universitaire diploma bouwkunde / civiele techniek of gelijkwaardig passend bij de gevraagde werkzaamheden.
- Opleiding of cursus op basis waarvan kennis blijkt van: - Microsoft Projects of gelijkwaardig - Prince II (Foundation en Practitioner)
Professionele kennis en werkervaring
- Minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw / civiel) op portefeuilleniveau met een omvang van meer dan EUR 30 mln.
- Aantoonbare werkervaring met en kennis van Prince II bij vastgoedprojecten.
- Aantoonbare werkervaring met en kennis van Microsoft Projects bij vastgoedprojecten.
- Aantoonbare werkervaring met microsoft Excel.
Competenties
Wij zoeken collega's die ingezet kunnen worden op uiteenlopende onderwerpen en thema's. Mensen die onder druk snel het speelveld kunnen overzien, die zich onderwerpen snel eigen kunnen maken en daarbij de juiste mensen weten te betrekken. Als medewerker beschik je over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en ben je klantgericht, kwaliteitsgericht, flexibel (geen 9 tot 5 mentaliteit) en kan je goed samenwerken. Daarnaast beschik je ook over een flinke dosis organisatievermogen en humor.
- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Organisatievermogen
- Initiatiefrijk
- Klantgericht
- Accutatesse
- Flexibel gedrag
- Samenwerken
- Integer
- Stressbestendig
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht
cv informatie
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.
U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.Bewijsmiddelen
Inschrijvers dienen aantoonbaar te voldoen aan hetgeen zij verklaren in hun Offerte. Ter verificatie dient Inschrijver op verzoek van de Inhuurdesk bewijsmiddelen te overleggen. De inhuurdesk stelt de Inschrijver hiervan op de hoogte middels een schriftelijk verzoek. Het niet tijdig overleggen van de gevraagde bewijsstukken zal aanleiding geven tot het terzijde leggen van de Offerte met tot gevolg dat deze van de beoordeling is uitgesloten.
Geheimhoudingsverklaring
De geheimhoudingsverklaring dient de kandidaat binnen de termijn van 7 kalenderdagen na het ontvangen van de definitieve gunning te overhandigen aan de Inhuurdesk. De geheimhoudingsverklaring kunt u hieronder raadplegen.
Tarieven
Zoals vermeld in de Voorwaarden inzake inhuur derden geldt expliciet dat bijkomende kosten zoals eventuele reiskosten, verblijfskosten, parkeerkosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet door de Politie voor vergoeding in aanmerking komt.
De mogelijkheid tot tariefsindexatie is voor aanvragen welke per 01-01-2023 op de markt worden uitgezet, aangepast. De Inhuurvoorwaarden worden hier tekstueel z.s.m. op aangepast. De wijziging houdt in dat iedereen ná 2 jaar inzet op dezelfde aanbesteding, bij verlenging na 2 jaar automatisch wordt geïndexeerd. Dit gebeurt middels het dan geldende meest recente, definitieve CBS cijfer, ongeacht in welke maand dit is.Screening
Een voorwaarde voor definitieve gunning is dat de Externe het positieve screeningsadvies of de Verklaring van Geen Bezwaar overlegt na afronding van screening. De screening neemt maximaal 16 weken tijd in beslag. U dient hier rekening mee te houden.
In artikel 10 van de Voorwaarden Offerteprocedure zijn de voorwaarden van de screening van de Externe van de Leverancier die in aanmerking komt voor de gunning van de Inleenopdracht opgenomen. Het screeningsproces kan leiden tot opschuiven van de startdatum van de opdracht. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. In geval van een eventueel bezwaar tegen een negatief screeningsresultaat dan wel de weigering van een VOG zal dit de voortgang van de offerteprocedure niet opschorten. De Politie wacht de beslissing op bezwaar niet af. Een negatief screeningsresultaat of een weigering van een VOG zal leiden tot het intrekken van het voornemen tot gunning aan de Leverancier die dit betreft.