Aanvraagnummer: 7638
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 20 - 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2x6 maanden
Sluitingsdatum: 12-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Het team Leefbaarheid en Economische Ontwikkeling van de gemeente Zeist is op zoek naar een accountmanager/Adviseur Economie voor het centrum van Zeist. Een verbinder die weet wat centrumondernemers bezighoudt en zich ook thuis voelt in de gemeentelijke organisatie voor 20-24 uur voor de periode van een half jaar met optie op verlenging. Je komt te werken in het team Leefbaarheid en Economische Ontwikkeling. Hierin werken de accountmanagers economie en de accountmanagers sport, cultuur, recreatie en toerisme en de wijkmanagers samen. Het is een gloednieuw team, dat in februari 2025 gestart is, na opsplitsing van een groter team.
Dit doe je
Samen met de collega’s van team economie sta je middenin de Zeister samenleving en houd je je bezig met de vraag hoe bedrijven in Zeist prettig kunnen ondernemen. De rol van accountmanager/adviseur is in deze specifiek gericht op de ondernemers in het centrum van Zeist en gekoppeld aan een specifieke opdracht.
Het centrum van Zeist is de huiskamer van Zeist, samenwerking is daarom cruciaal, zowel met externe partijen als interne gemeentelijke afdelingen. Onlangs heeft de Raad de Actualisatie Retailperspectief centrum Zeist 2025-2029 vastgesteld. Hierin staan de kaders benoemd hoe we willen omgaan met het centrum van Zeist nu en in de toekomst. Een Uitvoeringsmanager zorgt voor de uitvoering van te nemen maatregelen zoals beschreven in het Retailperspectief. Daarnaast is een centrummanager actief. Hij houdt zich twee dagen per week namens de ondernemersvereniging bezig met citydressing, evenementen en marketing & promotie. Als accountmanager ben je van de ‘dagelijkse’ verbinding tussen de gemeentelijke organisatie, ondernemers en andere stakeholders in het centrum van Zeist.
Opdracht
De opdracht bestaat uit het maken van een nieuwe opzet voor de inzet vanuit het team Economie voor het centrum van Zeist. Als accountmanager vind je goed aansluiting bij de ondernemers, maar weet ook je weg in het gemeentehuis en de gemeentelijke processen. Met deze expertise geef je advies hoe we vanuit het team Economie de juiste balans weten te vinden tussen het accountmanagement en (economische) beleidsvraagstukken. Dit doe je in een druk speelveld extern (o.a. centrummanagement, citymarketing, evenementenorganisatoren) en intern (vergunningverleners horeca en evenementen, diverse ruimtelijke projecten, wijkzaken, beheer en onderhoud). Je zorgt niet alleen voor een nieuw ‘profiel’; je zet dit ook in de praktijk én de gemeentelijke organisatie neer. Zo komt na afloop van de opdracht een van de economiecollega’s in een gespreid bedje terecht.
Aandachtspunten bij de opdracht zijn in het bijzonder:
- de samenwerking met en tussen de verschillende externe stakeholders binnen het centrum van Zeist, waaronder in ieder geval: ondernemers, ondernemersvereniging centrum Zeist, vastgoedeigenaren en centrummanager
- de samenwerking met interne afdelingen: Beheer Openbare Ruimte, Ruimtelijke Ontwikkeling, Vergunningen Horeca en Evenementen etc
- de samenwerking met de Uitvoeringsmanager in het kader van het Retailperspectief centrum Zeist
- de betrokkenheid (participatie) van de diverse stakeholders bij gemeentelijke beleidsvraagstukken en ruimtelijke projecten in het centrum van Zeist
- de communicatie met genoemde stakeholders
Dit ben je
Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, spreekt de taal van de ondernemer en weet als geen ander verbindingen te leggen. Het kan er dynamisch aan toe gaan in deze functie, maar jij houdt het overzicht. Je zoekt graag naar nieuwe oplossingen en werkt daarbij moeiteloos samen met andere mensen en groepen binnen en buiten de gemeente.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als accountmanager bedrijven / adviseur economische ontwikkeling bij een overheidsorganisatie;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 april 2025 tot en met eind 2025 voor 20 tot 24 uur per week;
5. Aantoonbare werkervaring met ontwikkelopgaves.
Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie;
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als accountmanager bedrijven / adviseur economische ontwikkeling bij een overheidsorganisatie;
8. Aantoonbare werkervaring met ondernemerschap in winkelcentrumgebieden;
9. Aantoonbare werkervaring met regionale-economische vraagstukken.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Toegankelijk voor ondernemers en goed kan luisteren;
- Een heldere visie op het ondernemersklimaat in Zeist;
- Affiniteit met ondernemerschap en een uitstekend gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
- Ben je een teamspeler en werk je graag samen met collega’s in het team Leefbaarheid en Economische Ontwikkeling en met collega’s uit andere teams.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 maart 2025, vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 12 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.