Aanvraagnummer: 7627
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken in het hechte team Ruimtelijk Beleid en Economie dat bestaat uit circa 30 gedreven beleidsadviseurs en programmaregisseurs. De collega’s waarderen elkaars kennis en vakmanschap, werken hard én maken plezier. Het team is onderdeel van het domein Fysieke Leefomgeving, waar men van beleid tot uitvoering werkt aan een herkenbare, aantrekkelijke en goed bereikbare gemeente.
Opdracht
Als beleidsmedewerker adviseer jij bij ruimtelijke en infrastructurele projecten vanuit het perspectief omgevingsgeluid en/of luchtkwaliteit. Je onderhoudt diverse datasets. Je toetst rapporten en adviezen en adviseert over vergunningen en handhavingstrajecten op deze onderwerpen.
Je bent verantwoordelijk voor de inbreng van de aspecten geluid in de instrumenten van de Omgevingswet. Denk hierbij aan de omgevingsvisie, het omgevingsplan en het omgevingsprogramma. Je gaat je o.a. bezighouden met:
- Advisering en toetsing bij bouwvergunningen, bestemmingsplannen, grote projecten op gebied van geluid;
- Borgen van geluid- en luchtkwaliteit onder de Omgevingswet;
- Behandelen van klachten op gebied van geluid.
Vereisten
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van milieu (geluid- en luchtkwaliteit);
Gunningscriteria
5. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het vlak van geluid/akoestiek (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring adviseur /beleidsmedewerker geluid bij minimaal 3 gemeenten of omgevingsdiensten(30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de ontwikkelingen in het kader van de Omgevingswet en geluid, licht dit toe in het cv (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van klachten op het gebied van geluid, benoem waar deze is opgedaan(10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het verrichten van geluidmetingen (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Verbinden;
- Communicatief sterk;
- Overtuigen;
- Samenwerken;
- Resultaatgericht;
- Innovatief;
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 17 maart 2025 van 12:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 11 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.