Aanvraagnummer: 3833
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 18 - 24 uur
Tarief: €105 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Geef samen met Soest een impuls aan de fysieke leefomgeving van de gemeente Soest! Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke opgaven in het fysiek domein. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. We werken aan een ambitieuze woonopgave als vliegwiel voor economie en maatschappelijke ontwikkelingen, aan de uitwerking van de omgevingsvisie in diverse omgevingsprogramma’s, aan een scala aan grote en kleinere bouwprojecten van planvorming tot vergunningverlening en uitvoering. En nog veel meer.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Opdracht
Sinds juni 2023 heeft de gemeente Soest een kwartiermaker in dienst. Deze medewerker heeft naast het uitvoeren van de erfgoedtaken het werkveld in kaart gebracht en een plan gemaakt om de basis op orde te brengen waarbij ook de verplichtingen die zijn opgenomen in de Omgevingswet zijn meegenomen. Voor het afronden en voortzetten van de werkzaamheden zoekt de gemeente een adviseur erfgoed.
We zoeken iemand die werkt aan verschillende sporen:
- Je start met de participatie, communicatie en besluitvorming rondom de onlangs opgeleverde Cultuurhistorische waardenkaart;
- Je geeft opdracht en begeleidt externe opdrachten. Het gaat om een beleidsnota Erfgoed, een onderzoek naar de Vliegbasis in Soesterberg en het opstellen van een subsidieverordening voor gemeentelijke monumenten;
- Inhoudelijke advisering
- Advisering over ruimtelijke plannen op grond van de erfgoedwet. Inclusief deelname aan de omgevingstafel (integraal adviesoverleg over particuliere initiatieven);
- Advisering bij een aantal grote gebiedsontwikkelingen;
- Erfgoed in het omgevingsplan
- Je levert een bijdrage aan het verwerken van het thema erfgoed in het Omgevingsplan. Je kunt hier denken aan het verwerken van de cultuurhistorische waardenkaart en de bruidsschat van de Provincie en het Rijk;
- Je onderhoudt het in- en externe netwerk en haakt mensen aan bij relevante ontwikkelingen;
- Je vernieuwt en actualiseert de erfgoedinformatie op onze website.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de Erfgoedwet;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van Erfgoed of op het gebied van Ruimte;
3. Beschikbaar voor 18-24 uur per week;
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de erfgoedwet; (35 punten)
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening; (20 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van erfgoed bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling; (30 punten)
7. Beschikbaar op donderdagen i.v.m. de omgevingstafel; (10 punten)
8. Maximum uurtarief van € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (5 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
· Daadkrachtig, initiatiefrijk en doelgericht;
· Communicatief vaardig en besluitvaardig;
· Analytisch sterk en grondig in werkwijze.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.