Fraud Blocker Adviseur Stedenbouw | Gemeente Soest | Freelance Opdrachten

Adviseur Stedenbouw


Aanvraagnummer: 5453
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 24 - 28 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Soest bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Doel van de opdracht
De Adviseur Stedenbouw biedt tijdelijke expertise en versterking aan het team door integraal advies te geven over ruimtelijke plannen en actief deel te nemen aan de strategische overlegstructuren van de gemeente. De adviseur draagt bij aan het realiseren van de ambities rondom woningbouw en ruimtelijke kwaliteit, met een focus op het versterken van de samenhang tussen initiatieven en de gemeentelijke visie. De Adviseur Stedenbouw voert de opdracht zelfstandig uit, waarbij hij/zij verantwoordelijk is voor het behalen van de afgesproken resultaten. Er is geen gezagsverhouding tussen de gemeente en de opdrachtnemer; de gemeente fungeert als opdrachtgever en toetst enkel op vooraf afgesproken resultaten.

Te behalen resultaten

  • Binnen twee weken na ontvangst van een nieuw ruimtelijk initiatief een stedenbouwkundig advies leveren aan het team en de betrokken stakeholders (inclusief ruimtelijke kwaliteit, en integratie met gemeentelijke visie).
  • Deelname aan minimaal drie intake- en omgevingstafels per maand, met actieve inbreng en advisering voor minimaal zes ruimtelijke initiatieven gedurende de opdracht.
  • Afdeling Handhaving en Vergunningen, één à twee keer per week voorzien van advies over twee tot drie kleine stedenbouwkundige afwijkingen.
  • Opstellen van documenten met stedenbouwkundige uitgangspunten voor ruimtelijke gebiedsontwikkelingen, in woord en beeld.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO-bachelorniveau.
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van stedenbouw binnen en buiten overheidsinstanties.
3. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 24 uur per week.

Gunningscriteria
4. Minimaal vier jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met het thema stedenbouw (30 punten).
5. Aantoonbare werkervaring met integrale advisering over ruimtelijke plannen in de vorm van een omgevingstafel (omschrijf duidelijk in het cv, 25 punten).
6. Aantoonbare kennis van of affiniteit met de vertaling van ruimtelijk beleid naar advisering over initiatieven (beschrijf dit duidelijk in een korte toelichting in het cv, 20 punten).
7. Minimaal één jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar bij of voor een gemeente (15 punten).
8. Aantoonbare werkervaring met afstemming met ontwikkelaars, corporaties en particuliere initiatiefnemers (10 punten).

Competenties

  • Gestructureerd
  • Oplossingsgericht
  • Communicatief vaardig
  • Initiatiefrijk
  • Besluitvaardig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen in overleg: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 december 2024, vanaf 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien de opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat deze in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 9 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

5453 - Adviseur Stedenbouw