Adviseur Veiligheid (OOV)


Aanvraagnummer: 2001
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 36 per week
Tarief: €115 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Als adviseur openbare orde en veiligheid (OOV’er) zet je je in voor de veiligheid van de inwoners, ondernemers en organisaties in Soest. Hierbij richt jij je op de sociale veiligheidskant, omdat de fysieke veiligheid al bij je collega-adviseur crisisbeheersing is belegd.

Concrete aandachtsgebieden zijn:

In deze functie houd je je bezig met het beleidsveld zorg en veiligheid. Je hebt een adviserende rol richting de burgemeester en wethouders. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid binnen de gemeente Soest.

De nadruk ligt op de verbinding tussen de werkvelden zorg en veiligheid. Je adviseert binnen casuïstiek waarbij de openbare orde en veiligheid in het geding komt en waarbij zorg moet worden ingezet. Ook geef je als adviseur beleidsmatig, in samenwerking met de procesregisseurs, vorm aan de persoonsgerichte aanpak. Maandelijks is er een overleg met andere regionale beleidsadviseurs veiligheid en de procesregisseurs om de samenwerking te versterken. Daarnaast heb je jeugdoverlast en -criminaliteit in je portefeuille. Je adviseert de burgemeester op dit thema en ben je voorzitter van het ‘Jongeren in de Openbare Ruimte’ overleg en de regiegroep Jeugd. In samenspraak met de procesregisseurs schaal jij op wanneer nodig naar een groepsaanpak op overlast gevende jeugd. Verder heb je radicalisering, woonoverlast, huisverboden, BIJ-meldingen en de nazorg aan ex-gedetineerden in je takenpakket. In overleg met je collega’s kan op termijn met taken worden geschoven. Je werkt nauw samen met je directe collega’s van team Veiligheid, de procesregisseurs en collega’s van het sociaal domein en handhaving en met externe partners zoals de politie en het jongerenwerk.

Je draait mee in een periodiek bereikbaarheidspiket, van ongeveer één week per maand. Je bent dan bereikbaar bij crisissituaties.

Verder ben je de belangrijkste adviseur van de burgemeester met betrekking tot het inzetten van zijn bestuurlijke bevoegdheden op het gebied van de openbare orde. Dit geldt voor de bevoegdheden uit de APV, maar ook voor de bevoegdheden van de Gemeentewet.


Vereisten/ knock-outcriteria


1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van rechten;
2. Aantoonbare werkervaring met het model Aanpak Voorkoming Escalatie (omschrijf dit in het cv);
3. Aantoonbare werkervaring met het inzetten van de structuur zorg en veiligheid tussen de noodzakelijke teams (omschrijf dit in het cv);
4. Minimaal 3 jaar werkervaring als Beleidsmedewerker/Adviseur OOV binnen een gemeentelijke instelling;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

5. Een afgeronde opleiding op WO niveau in de richting van rechten; (35 punten)
6. Maximum uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender; (25 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Beleidsmedewerker/Adviseur OOV. (40 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)


Planning

De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 juni 2024 in de ochtend. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.