Fraud Blocker Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw

Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 611
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 1 januari 2025
Regio: Drenthe
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 05-04-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Als interim Afdelingshoofd bij de eenheid Fysieke leefomgeving ben je leidinggevende voor de teams Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw. Jij neemt tijdelijk waar tijdens ziekte en herstel van het huidige afdelingshoofd. Je maakt deel uit van het managementteam van de eenheid FLO en je wordt aangestuurd door de eenheidsmanager. Je werkt daarnaast nauw samen met de andere managers. Je geeft directe sturing aan ongeveer 25 collega’s en bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en bijbehorende HR-aspecten. Je houdt goed voor ogen wat de ambities zijn van de beide gemeenten, de prioritering en de gewenste inzet en bent daarmee verantwoordelijk voor het capaciteitsmanagement binnen de teams. Aandachtspunten voor de komende periode zijn:

  • Op team- en medewerkersniveau: aandacht voor de ontwikkeling van de teams en de individuele teamleden, duidelijkheid scheppen in de taakverdeling en het verbeteren van de samenwerking tussen beide teams. Ook de samenwerking met andere teams in de keten van de Omgevingswet vraagt aandacht;
  • Ruimtelijk proces: we willen een ruimtelijk proces dat bijdraagt aan passende dienstverlening voor onze inwoners en ondernemers. Het ruimtelijk proces moet ook zodanig zijn ingericht dat het onze mensen in staat stelt op een goede manier hun werk te doen. Daarvoor moet het beschreven, vereenvoudigd en verbeterd worden. Daarvoor trekken we nog een procesbegeleider aan. Jij geeft sturing aan het speerpunt om het ruimtelijk proces te verbeteren;
  • Werving en selectie: binnen de teams zijn we op zoek naar nieuwe collega’s. Werving en selectie is zeker in de eerste fase een aandachtspunt.

Competenties

  • Verbindend;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Toegankelijk en benaderbaar;
  • Staan voor jouw teams
  • Communicatief.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van fysieke leefomgeving in de afgelopen 5 jaar (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van de omgevingswet door middel van een cursus of werkervaring (15 punten);
7. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met Ruimtelijke ontwikkeling (15 punten);
8. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met Stedenbouw (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van minimaal 25 personen in de afgelopen 10 jaar;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2024.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties van werknemers waaraan leiding is gegeven.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar het heeft sterk onze voorkeur dat je minimaal 4 dagen per week in Zuidwolde aanwezig bent.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 april 2024 in de middag . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.
  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional .
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging ).