Allround Wmo consulent

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 3601
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

 

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

 

Afdeling
De Wmo afdeling valt onder het team zorg binnen het sociaal domein. Bij de gemeente Zoetermeer zijn wij met ongeveer 30 collega's verantwoordelijk voor alle Wmo-aanvragen en bijbehorende werkzaamheden. In ons team heerst een leuke en gezellige sfeer. We kunnen op elkaar bouwen en hebben als gezamenlijk doel om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, dit doen we ook in samenwerking met onze collega's van contractmanagement en beleid. Onze dienstverlening en klantgerichtheid staan hoog in het vaandel. 
 
Hoe ziet jouw week eruit? 
De werkweek is heel afwisselend. Op maandag krijg je jouw dossiers toebedeeld en plan je zelf je werk in voor die week. Zo bekijk je welke huisbezoeken je gaat afleggen, welke je telefonisch kan afhandelen en wanneer je de administratie van de gesprekken en dossiers in orde maakt. Bij mensen die voor het eerst een aanvraag doen, ga je altijd op huisbezoek.

Opdracht
Doelstelling van de functie is: effectuering van de dienstverlening aan burgers van Zoetermeer op het gebied van individuele voorzieningen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Je bent een echte aanpakker, wat goed van pas komt gezien de hoeveelheid werk die er ligt. Je kunt zelfstandig werken, maar weet ook wanneer je hulp moet inschakelen. Je hebt het vermogen om je in te leven in de situatie van jouw cliënten en de juiste combinatie van voorzieningen voor hen te regelen. Je beschikt over ruime kennis van de specifieke omstandigheden van mensen met een beperking en hebt technisch inzicht. Tegelijkertijd laat je je niet overdonderen en ben je resoluut maar tactvol als je voorzieningen moet weigeren. Je bent stressbestendig, creatief en overtuigend wanneer dat nodig is. Je kunt goed omgaan met beperkingen en houdt altijd rekening met wat er mogelijk is. Je bent professioneel en empathisch en weet duidelijk je grenzen aan te geven. Je hebt je werkvoorraad op orde, behoudt overzicht en kunt goed prioriteiten stellen. Je legt zorgvuldig en volledig gegevens van klanten vast in het CRM-systeem Suite.

Voor deze opdracht zijn we opzoek naar zowel Wmo consulenten die all-round inzetbaar zijn maar ook consulenten die zich gespecialiseerd hebben in de complexere begeleiding casuïstiek en beschermd wonen. Veel begeleidingsaanvragen worden in Zoetermeer uitgevoerd door het voorliggend veld; namelijk de organisatie InZet. Dat maakt dat de casuïstiek die wij als gemeente afhandelen vaak wat complexer is.

Van onze inhuurkrachten verwachten wij dat ze vlot zelfstandig aan de slag kunnen, zich kunnen aanpassen aan de gestelde eisen die wij stellen aan de rapportages en in staat zijn om hulp te vragen waar dat nodig is. Als inhuurkracht kom je nog eens ergens en daarom hopen wij ook van jou te kunnen leren, we zijn bezig onze afdeling anders vorm te geven en zien graag dat jij waar kunt mee meedenkt en je feedback deelt. Daar en tegen wordt je uiteraard ingewerkt door een van onze (senior) consulenten en nemen wij jou op in ons gezellige team net als al onze andere (vaste) collega's.

Hoofdtaken:
-   Analyse maken van de mogelijkheden en beperkingen van cliënt om problemen zelf of met hulp van het eigen netwerk op te lossen. Daarbij rekening houden met medische, psychiatrische en psycho-sociale aspecten;
-   Analyse maken of de problemen kunnen worden opgelost met algemene of collectieve voorzieningen;
-   Opstellen van indicatierapporten en beschikkingen;
-   Beoordelen van adviezen van externe medische adviseurs;
-   Bewaken voortgang procedures en levertijden;
-   Ontvangen en bezoeken van cliënten die een beroep doen op Wmo voorzieningen;
-   Het leuk vinden om input te leveren aan lopende projecten en verbeter initiatieven binnen de afdeling zoals procesoptimalisatie en mede inwerken van trainees of nieuwe collega's is een pré.

Vereisten / kock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Juridisch Kwaliteitsmedewerker Sociale Dienstverlening of (para)medisch;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo consulent;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo consulent (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Wmo binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met complexe begeleiding casuïstiek en / of beschermd wonen, licht dit duidelijk toe in het cv (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met GWS - Suite4Zorg (duidelijk benoemd in het cv) (10 punten);
8. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief (10 punten);
9. Maximaal uurtarief van €90,- incl. reiskosten en excl. BTW (10 punten).

Competenties
-   Daadkrachtig;  
-   Neemt initiatief;  
-   Zelfstandigheid;  
-   Besluitvaardig;  
-   Klantgerichtheid;  
-   Inlevingsvermogen;  
-   Creativiteit;  
-   Verbindend;  
-   Analytisch;  
-   Flexibel;  
-   Resultaat gericht;  
-   Empathisch;  
-   Verbindend;  
-   Professioneel.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
4.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 16 september 2024 van 10:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 11 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.