Beleidsadviseur Sociaal Domein – Ouderen

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4278
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 28 - 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 16-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel en onze werkwijze is integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist ben je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je continu aan verbetering. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te verbeteren. We richten ons op onze inwoner. In onze organisatie vormen we op eigentijdse wijze de schakel tussen politiek en burger.

Team
Als Senior Adviseur Sociaal Domein kijk en luister je naar wat er leeft in de samenleving. Je weet signalen om te zetten in beleid en daden die het leven voor ouderen in Zeist beter maken.

Opdracht

  • Oppakken en uitvoering geven aan dementievriendelijke gemeente;
  • Ouderenbeleid in relatie tot het inkoopkader Wmo, visie Sociaal Domein en wijkgericht werken;
  • Projectgroep woonzorgvisie en uitvoeringsprogramma;
  • Deels overnemen van taken, regie, coördinatie of verantwoordelijkheden die nu bij anderen liggen: woonzorgvisie, contactpersoon ouderenorganisaties, relatiebeheer subsidierelaties met ouderen als focus, Wmo, subsidies, IZA, gezondheid;
  • Verdere verdieping op het thema: totale speelveld, nieuwe ontwikkelingen, wetgeving etc.; visievorming, ontwikkelen van beleid;
  • Uitbouw van expertise;
  • Oppakken van onderwerpen die nu blijven liggen zoals opvolging dementiescan, dementievriendelijke gemeente en ouderen met een migratieachtergrond, cultuursensitief ouderenbeleid;
  • Samen oppakken van en optrekken in projecten.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het sociaal domein, op thema ouderen;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het sociaal domein; (25 punten)
5. Aantoonbare werkervaring binnen het onderwerp ouderen van preventie tot hulp en ondersteuning; (45 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met doorontwikkeling in samenwerking met verschillende stakeholders op beleidsniveau (duidelijk omschrijven in het cv). (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactief;
  • Resultaatgericht;
  • Enthousiast;
  • In staat draagvlak te creëren;
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09.00 uur.