Fraud Blocker Casemanager / vergunningverlener | Gemeente Heerde | ZZP

Casemanager / vergunningverlener

Logo van Gemeente Heerde met een schild met drie geitenkoppen en een hand, naast de tekst "Gemeente Heerde.

Aanvraagnummer: 5477
Organisatie: Gemeente Heerde
Locatie: Heerde
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie

De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!

We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

We zijn omgevingsbewust en ondernemend

‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. We willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Dit betekent dat we als organisatie in staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap zijn het uitgangspunt.

In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is elke medewerker van toegevoegde waarde. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en professionele aansturing zijn essentieel.

Werklocaties

De meeste collega’s werken in een hybride vorm, zowel thuis als op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis bevinden zich het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Opdracht

  • Controleren van volledigheid en juistheid van de inhoud, inclusief berekeningen en rapportages.
  • Toetsen van complexe bouwaanvragen.
  • Verlenen van ontheffing of toepassen van gelijkswaardigheidsbepalingen van het BBL/regelgeving.
  • Beoordelen en afwegen van legalisatiemogelijkheden bij afwijking van de vergunning.
  • Organiseren en begeleiden van overleg met aanvrager.
  • Bewaken van het proces, de integraliteit en voortgang van de aanvraag.
  • Opstellen van het besluit omgevingsvergunning.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van vergunningen onder de Omgevingswet.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener/case manager binnen een gemeentelijke instelling (30 punten).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een juridische richting (10 punten).
  • Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1 (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met RX Mission (10 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van bouwtechnische aspecten van een vergunning (15 punten).
  • Aantoonbare kennis van het BBL en het gelijkwaardigheidsbesluit (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het hierboven genoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je toont initiatief, denkt vooruit en in oplossingen, en bent ondernemend.
  • Je bent stressbestendig en steekt graag de handen uit de mouwen.
  • Je bent zelfstandig, flexibel en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.
  • Goede communicatievaardigheden in woord en geschrift.

Gunningscriteria

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de werkdagen maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 51. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn

Deze inhuuropdracht heeft als reactietermijn vrijdag 6 december 2024, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

5477 - Casemanager / vergunningverlener