Aanvraagnummer: 1968
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: De Ronde Venen
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-06-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Organisatieontwikkeling staat de komende jaren bij De Ronde Venen centraal. Het doel daarvan is het beter en sneller aansluiten bij de wensen vanuit de samenleving. Kernwaarden daarbij zijn Durf, Resultaat en Verbinding. Je gaat aan de slag in het team Omgeving. Wij begeleiden bestemmingsplanprocedures en beoordelen ruimtelijke initiatieven van onze inwoners en onze bedrijven. Wij verlenen de complexere vergunningen. Wij houden toezicht op de bouwactiviteiten en handhaven waar dat noodzakelijk is. Daarnaast leggen we de data vast die verbonden zijn met nieuwbouw.
Opdracht
Als casemanager ben je de spil in het web als het gaat om omgevingsvergunningaanvragen. Je coördineert initiatieven en aanvragen. En toetst en verleent omgevingsvergunningen. Meer specifiek behandel jij de aanvragen gericht op duurzaamheid. Daarnaast coördineer je afwijkingsprocedures en bijzondere procedures op basis van de Wabo, de Wro en de Omgevingswet. Je adviseert over de voortgang van de procedure. Dit doe je zowel naar initiatiefnemers als naar andere betrokkenen en naar je collega's. Je bewaakt termijnen en verstrekt informatie aan initiatiefnemers. Uiteraard stel je de (ontwerp) beschikkingen op voor aangevraagde omgevingsvergunningen. Tot slot vervul je ook nog een rol in de afstemming met de omgevingsdienst. De precieze invulling van deze taak wordt in samenspraak afgestemd op basis van jouw talenten en die van je directe collega’s.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening; 2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager Wabo/Vergunningverlener binnen een gemeente.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als casemanager Wabo/vergunningverlener binnen een gemeente (30 punten); 4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van de uitgebreide procedure (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van: Wabo, Wro, Omgevingswet en Omgevingsvisie (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
a. Aantoonbare kennis van 4 van de bovengenoemde wetten (20 punten);
b. Aantoonbare kennis van 2 of 3 van de bovengenoemde wetten (10 punten);
c. Aantoonbare kennis van 1 of geen van bovengenoemde wetten (0 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 12 juni 2024 tussen 13.30 uur en 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.